کد: 1395052282435611

طی سه سال گذشته صورت گرفت

9400 میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی درکیش

کد: 1395052282435611

http://goo.gl/Fd38cW

، تهران , (اخبار رسمی): در سه سال گذشته 65 طرح صنعتی با سرمایه گذاری 9 هزار و 400 میلیارد ریال در جزیره کیش آغاز شده است .

9400 میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی درکیش

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با توجه به  فراهم شدن زمینه فعالیت گسترده فعالان اقتصادی که نتیجه اعمال سیاست های حمایتی سازمان در سه سال گذشته و تسهیل فرایند سرمایه گذاری در این منطقه آزاد بوده است، از مهر سال 92 تا پایان سال 94 میزان سرمایه گذاری ها در بخش صنعت در قالب 65 طرح صنعتی بالغ  بر 9 هزار و 400 میلیارد ریال بوده است.

همچنین در دوره سه ساله مدیریت دولت تدبیر و امید به مدد توجه ویژه به رشد مناطق آزاد کشور، توسعه کار آفرینی و رونق سرمایه گذاری در بخش صنعت، تعداد واحد های صنعتی فعال در جزیره کیش از 362 واحد در سال 92  به 427 واحد تا پایان سال 94 رسیده که رشدی بیشتر از 17 درصد داشته است.

بر اساس این گزارش در سال 93 بهره برداری از 34 واحد تولیدی و خدمات صنعتی آغاز شد. در سال 94  نیز 30 واحد و در سه ماه نخست امسال نیز 8 واحد تولیدی و خدمات صنعتی در جزیره کیش به بهره برداری رسیده و یا فعال شده است که در مجموع در دو و نیم سال گذشته تا کنون 72 واحد صنعتی به مجموع واحدهای تولیدی و صنعتی این جزیره افزوده شده است. در این مدت یک شهرک صنعتی جدید هم در جزیره کیش ایجاد شد تا شمار شهرک های صنعتی این منطقه آزاد تجاری صنعتی به 6 شهرک فعال برسد.

مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص دلایل رشد فعالیت های صنعتی در این منطقه با تاکید بر اینکه پس از اجرای پروژه های زیر بنایی و تامین زیر ساخت های لازم در بخش های مختلف، گسترش فعالیت های صنعتی جزیره کیش را در دستور کار قرار دادیم گفت: فعالیت در بخش های تولیدی و صنعتی کار سختی است و بدون شک تولید کنندگان داخلی برای پایداری و موفقیت در این عرصه نیازمند حمایت مسئولان هستند. در جزیره کیش هم واگذاری زمین و مجوز عمده ترین مشکلات پیش روی فعالان عرصه تولید و صنعت بود که خوشبختانه این مشکلات در کوتاهترین زمان ممکن مرتفع شد. ضمن اینکه  قیمت عرضه زمین در بخش صنعت با نرخ پایین و حمایتی واگذار شد تا شرایط فعالیت در این عرصه بهبود یابد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان منطقه آزاد تلاش کرده است تا با کاهش چشمگیر بروکراسی های اداری و تسهیل فرایند سرمایه گذاری، مسیر فعالیت تولید کنندگان و فعالان عرصه صنعت هموارتر شود افزود: خوشبختانه در سه سال گذشته با  مدیریت یکپارچه و متمرکز سرعت فرآیندها افزایش یافته و ما نیز با استفاده از اختیارات قانونی که از طرف دولت در اختیار مناطق آزاد قرار گرفته است موفق به توسعه بخش صنعتی کیش شدیم. 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از افزایش 30 در صدی تولیدات منطقه با بهره برداری از 10 طرح صنعتی جدید تا پایان سال 95 خبر داد و گفت: افزایش 80 در صدی صادرات تولیدات داخلی جزیره کیش و کاهش 19 در صدی واردات از جمله فعالیت های مهم انجام شده در کیش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

لازم به ذکر است سیاست های حمایتی و برنامه ریزی اصولی در جهت رونق فعالیت های تولیدی و صنعتی در جزیره کیش پیامدهای مثبت فراوانی را به همراه داشته است. تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، توسعه صنعت پاک، اشتغالزایی، رونق فضای کسب وکار و افزایش صادرات از جمله نتایج رشد سرمایه گذاری ها در بخش صنعتی جزیره کیش بوده است.

 مونسان عقد تفاهم نامه با وزارت بهداشت در زمینه ایجاد مراکز انتقال فناوری های پیشرفته درمانی و تاسیس موسسه مطالعات توسعه و تحقیقات کاربردی فناوری پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و اتصال صنعت جزیره کیش به دانشگاه را از اقدام های مهم سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و گفت: برای جذب بیشتر شرکت های دانش بنیان طرح های متعددی از جمله اعطای تخفیف در عوارض و نرخ  واگذاری اراضی، تسهیل شرایط واگذاری زمین و اعطای تسهیلات در این منطقه اجرا شده است. لازم به ذکر است صنایع با فناوری بالا (های تک )، صنایع با قابلیت صادرات کالاهای تولیدی، صنایع دانش بنیان و صنایع تولیدی در زمینه تولید لوازم الکترونیک و کامپیوتر، صوتی و تصویری، لوازم و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و بهداشتی، لوازم خانگی، صنایع پوشاک و نساجی، بسته بندی نوین و پیشرفته و صنایع غذایی از جمله الویت های سرمایه گذاری در بخش صنعت در جزیره کیش است. نکته قابل توجه اینکه صدور مجوز برای واحد های صنعتی در جزیره کیش با اولویت حفظ محیط زیست منطقه خواهد بود و صنایع پیشنهادی از طرف سرمایه گذاران در صورتیکه آلودگی زیست محیطی بدنبال نداشته باشند بررسی و پذیرش میشوند. در حال حاضر فضای مناسب برای فعالیت واحد های تولیدی و خدمات صنعتی جزیره کیش در 6 شهرک صنعتی در مناطق درخت سبز، گلدیس، مجتمع کارگاهی و منطقه هرمز فراهم شده  است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد کیش

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است ، که می تواند بآن را به عنوان برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی-آموزشی- تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوریهای نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس ایران دانست.

منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار