اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052382645699

رئیس سازمان مدارس غیردولتی خبر داد

اصلاح 14 ایراد قانونی مدارس غیردولتی

کد: 1395052382645699

https://goo.gl/rQ78V8

، تهران , (اخبار رسمی): 14 ایراد شورای نگهبان به قانون دائمی شدن تأسیس مدارس غیردولتی از سوی مجلس مرتفع شده است .

اصلاح 14 ایراد قانونی به مدارس غیردولتی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ،مرضیه گرد،رئیس سازمان مدارس غیر دولتی  با اعلام این خبر ،درباره دائمی شدن قانون تأسیس مدارس غیردولتی گفت: با همراهی نمایندگان مجلس، 14 بند این لایحه که از سوی شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفته شده بود، بررسی و مشکلات رفع شد سپس با رأی‌گیری در صحن علنی مجلس مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: این قانون برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال می‌شود و پس از آن به عنوان قانون لازم الاجراست.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم که قانون دائمی شدن مدارس غیردولتی این شبهه را ایجاد می‌کند که آموزش و پرورش به دنبال خصوصی‌سازی است، عنوان کرد: مدارس غیر‌دولتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان مدارس اسلامی فعالیت می‌کردند و قانون مدارس غیردولتی 27 سال قبل تصویب شد، پس از 20 سال در سال 87 قانون آزمایشی برای رفع اشکالات به مدت 5 سال دیگر تمدید شد.

وی گفت: قانون آزمایشی آسیب شناسی و ایرادات آن مشخص شد به گونه‌ای که برخی از بندهای آن تا به حال اجرا نشده بود بنابراین تصمیم به اجرای آنها گرفتیم که می توان به تعیین الگوی شهریه مدارس غیردولتی اشاره کرد.

گرد ادامه داد: طی یک سال گذشته بحث دائمی شدن قانون تأسیس مدارس غیردولتی را مطرح کردیم که این موضوع در دولت و مجلس بحث و بررسی و به شکل یک لایحه دائمی تقدیم مجلس شد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم که اجرای این قانون به گسترش تعداد مدارس غیر دولتی در کشور و هدایت دانش آموزان به سمت این مدارس منجر می‌شود، گفت: دو بحث مطرح است یا اینکه  باید بگوییم از اساس فعالیت مدارس غیردولتی را قبول نداریم یا اینکه فعالیت آنها را پذیرفته اما بر نظام‌مندشدن تاکید داشته باشیم که این موضوع مد نظر ماست.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی بیان کرد: براساس این قانون عنوان کردیم که بایدتوسعه متوازن در افزایش تعداد مدارس غیردولتی مدنظر باشد یعنی این مدارس در شهرهایی که تقاضای مردمی وجود دارد، ایجاد می‌شوند و از سوی دیگر قدرت حاکمیتی آموزش و پرورش بر مدارس غیردولتی گسترش می‌یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | شهر و جامعه