اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052382855793

جشنواره ملی آش در زنجان

کد: 1395052382855793

http://goo.gl/QMNanW

، تهران , (اخبار رسمی): یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی با حضور 30 استان در زئجان برگزار می شود.

جشنواره ملی آش در زنجان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، یحیی رحمتیدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه جشنواره آش ایرانی به عنوان قدیمی ترین جشنواره کشوری مطرح شده که بطور مستمر و یازده دوره در زنجان برگزار می شود، گفت؛30 استان برای حضور در نمایشگاه صنایع دستی جشنواره ملی آش اعلام آمادگی کرده اند.

وی که بنیانگذار این جشنواره استف به الگو برداری از آن در جشنواره های دیگر غذایی کشور اشاره کرد و آن را موفقیتی برای زنجان برشمرد  وافزود: در این جشنواره 25 استان در زمینه پخت آش های محلی ثبت نام کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به ظرفیت های فرهنگی استان های مختلف گفت: گروه موسیقی کرمانشاه، اردبیل، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان در شب های فرهنگی جشنواره حضور خواهند داشت.

یحیی رحمتی، از تشکیل12 کمیته برای برگزاری این جشنواره خبر داد و افزود: مسئولیت کمیته امور فرهنگی و اطلاع رسانی جشنواره بر عهده شهرداری زنجان؛ کمیته بهداشت و نظارت نیز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان است.
این مقام مسئول ، دکتر یگانه شهردار زنجان را به عنوان نخستین رئیس افتخاری این جشنواره معرفی کرد.
رحمتی به برگزاری دومین جشنواره بین المللی غذای کشورهای عضو اکو اشاره کرد و افزود: تاکنون 12کشور برای حضور در جشنواره غذای کشورهای عضو اکو – جاده ابریشم اعلام امادگی کرده اند وامسال نیز دومین جشنواره غذاهای عضو اکو به صورت بین المللی و در مهرماه سال جاری با میزبانی زنجان برگزار می شود.
در نشست خبری شورای سیاست گزاری یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی با اصحاب رسانه، شهردار زنجان گفت: جشنواره ملی آش ایرانی یکی از شاهکارهای استان زنجان است و در سال گذشته این جشنواره با استقبال خوبی مواجه شد.
یگانه با اشاره به اجرای برنامه ریزی های لازم برای برگزاری جشنواره اظهار کرد: امیدواریم امسال این جشنواره با استقبال بی نظیری مواجه شود.
نشست خبری با صرف آش و رونمایی از پوستر جشنواره به اتمام رسید.
یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی از هشتم تا 13 شهریور ماه سال جاری در مجموعه گردشگری گاوازنگ زنجان برگزار می شود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]