اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052484045791

درپی تفاهم سازمان غذا و دارو با دامپزشکی صورت می گیرد

ممانعت از مقاومت میکروبی آنتی‌بیوتیک‌ها

کد: 1395052484045791

http://goo.gl/EFUVFr

، (اخبار رسمی): سازمان غذا و دارو ودامپزشکی برای جلوگیری از مقاومت میکروبی آنتی بیوتیک‌ها راهکار مشترک دارند.

ممانعت از مقاومت میکروبی آنتی‌بیوتیک‌ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، فاطمه سلیمانیدبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو اظهار کرد: پس از ظهور میکروب‌های مقاوم دانشمندان تلاش کردند تا در راستای مبارزه با آن، آنتی بیوتیک‌های جدیدی بوجود آورند. این روند منجر به تولید آنتی بیوتیک‌های جدید و ظهور میکروب‌های مقاوم به آنتی بیوتیک‌ها شد که در ادامه بی‌اثر شدن آنتی بیوتیک‌ها در درمان برخی از بیماری‌های عفونی باعث نگرانی دانشمندان شد.

سلیمانی تصریح کرد:این مقاومت میکروب‌ها نسبت به آنتی بیوتیک‌ها به کشوری خاصی تعلق ندارد و پدیده‌ای جهانی است. به همین دلیل لازم بود یک سری فعالیت‌ها در زمینه جلوگیری از مصرف آنتی بیوتیک‌ها انجام شود. کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو دستورالعمل و قوانینی را تدوین  و به داروخانه‌ها ابلاغ  کرد.

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو سازمان غذا و دارو افزود: در زمینه دامپزشکی و دامپروری و استفاده از آنتی بیوتیک یکی دو سال گذشته کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو سازمان غذا و دارو جلسات متعددی با مسئولین سازمان دامپزشکی برگزار کرد و خوشبختانه برای جلوگیری از مقاومت میکروبی آنتی بیوتیک‌ها بین دو سازمان اتقاق نظر خوبی وجود داشته است.

 وی عنوان کرد: به طور کل در این زمینه سازمان دامپزشکی کشور مسئول است و چنانچه تدوین دستورالعملی لازم باشد، به این سازمان مربوط می‌شود.

وی افزود: به منظور آموزش تجویز منطقی آنتی بیوتیک ها 25 حلقه فیلم آموزشی در زمینه نحوه تجویز صحیح آنتی بیوتیک ویژه آموزش پزشکان عمومی و متخصص که توسط اساتید گروه عفونی تدریس شده است، در کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو تهیه و برای استفاده پزشکان، در اختیار معاونت های غذا و داروی سراسر کشور قرار داده شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران در 15اسفند 1389 در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد.مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذاو داروی وزارت بهداشت است. شیوه‌های حمایت از سلامت مردم درمواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکارهای کاهش انگیزه‌های قاچاق، و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی،از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان