اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052484065699

آسیب اجتماعی کودکان و نوجوانان را بشناسیم

کد: 1395052484065699

http://goo.gl/WJRaQs

، تهران , (اخبار رسمی): مهمترین آسیب اجتماعی در گروه سنی کودک و نوجوان رفتارهای پرخطری چون گرایش به دخانیات،خودکشی و خشونت و... است.

آسیب اجتماعی کودکان و نوجوانان را بشناسیم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ،نادر منصور کیایی ،مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه درآموزش و پرورش در گروه سنی کودک و نوجوان، مهمترین آسیب اجتماعی را رفتارهای پرخطر می‌دانیم اظهار کرد: وقتی در این گروه سنی از آسیبهای اجتماعی صحبت می کنیم، باید مصادیق خطر پذیری از قبیل گرایش به دخانیات، خودکشی، خشونت و همچنین مصرف را یاد آوری کنیم، البته این مصرف مواد لزوماً شامل مصرف مواد مخدر نیست و می تواند مصرف داروها را نیز شامل شود.

 کیایی با بیان اینکه در مورد آسیب های اجتماعی دسته بندی های مختلفی وجود دارد، گفت: آسیب های اجتماعی را در زمینه‌های رفتارهای پر خطر، بزهکاری، اختلال‌های خانوادگی، آسیبهای نو پدید و انواع دیگری تقسیم بندی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش در گروه سنی کودک و نوجوان، مهمترین آسیب اجتماعی را رفتارهای پر خطر می دانیم زیرا این گروه سنی یعنی کودک و به ویژه نوجوان ویژگی هایی همچون دوره بلوغ و هیجانات دارند که مربوط به سن آنها می‌شود.

مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با تصریح بر مخاطراتی که در این گروه سنی وجود دارد، عنوان کرد: وقتی در این گروه سنی از آسیب های اجتماعی صحبت می کنیم، باید مصادیق خطر پذیری از قبیل گرایش به دخانیات، خودکشی، خشونت و همچنین مصرف را یاد آوری کنیم، البته این مصرف مواد لزوماً شامل مصرف مواد مخدر نیست و می تواند مصرف داروها را نیز شامل شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | شهر و جامعه