اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052484275793

سفر گردشگران ایرانی به ترکیه رسما آزاد شد

کد: 1395052484275793

http://goo.gl/TP73k1

، تهران , (اخبار رسمی): سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با صدور اطلاعیه‌ای، ممنوعیت سفر گردشگران ایرانی به ترکیه را لغو کرد.

سفر گردشگران ایرانی به ترکیه رسما آزاد شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل  از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، دنبال لغو ممنوعیت سفر گردشگران ایرانی به ترکیه از سوی وزارت خارجه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:«پیرو اطلاعیه مورخ 95/4/26 این سازمان درباره ممنوعیت اعزام تورهای گردشگری به ترکیه، با توجه به وقایع و حوادث پیش آمده در آن کشور ناشی از کودتای نافرجام و نظر به روابط و همکاری‌های دوستانه بین دو کشور و حسب مذاکرات به عمل آمده در سفر اخیر وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به آنکارا و درخواست های مکرر دولت ترکیه به منظور برقراری مجدد تورهای مسافرتی، با استناد به شرایط با ثبات موجود در آن کشور و اعلام وجود فضای امن برای گردشگران خارجی و همچنین اعلام آمادگی دولت آن کشور نسبت به تامین خسارت دفاتر و شرکت‌های ایرانی، به این وسیله سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لغو ممنوعیت ثبت نام و اعزام تورهای گردشگری به مقصد ترکیه  را اعلام می ‌کند.

از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایرانی انتظار می رود در هنگام انعقاد قرارداد با طرف های مرتبط ترکیه، رعایت دقیق قوانین و مقررات مربوطه از جمله حفظ قوانین و شئونات گردشگران ایرانی را مورد توجه جدی قرار داده و این امر از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد نظارت جدی قرار دارد.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی