اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052484315730

قائم مقام وزیر بهداشت تاکید کرد

لزوم توجه به "دیپلماسی سلامت"

کد: 1395052484315730

http://goo.gl/zq1005

، تهران , (اخبار رسمی): وزارت بهداشت هدف اصلی طرح تحول سلامت را بهبود کیفیت خدمات و کاهش پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت می داند و همگام با این مهم برای تربیت افرادی در حوزه دیپلماسی سلامت تلاش می کند.

لزوم توجه به "دیپلماسی سلامت"

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، ایرج حریرچی،قائم مقام وزیر بهداشت در همایش دیپلماسی سلامت با اشاره به چالش‌هایی چون تغییرات اقلیمی، محیط زیست و... در منطقه، گفت: این چالش‌ها دولت‌ها و بخش خصوصی را به خود مشغول کرده است.

وی با بیان اینکه امیدوارم افرادی که در سیاست جهانی در حوزه بهداشت تلاش می‌کنند، در مذاکرات و کار دیپلماسی جمعی در حوزه سلامت و علیه تهدیدات سلامت، موفق باشند، افزود: در ایران طرح تحول نظام سلامت مهم‌ترین برنامه‌ای‌ است که به بحث پوشش همگانی سلامت می‌پردازد و هدف اصلی این برنامه کاهش نابرابری در حوزه سلامت، بهبود خدمات بهداشتی و درمانی و کاهش پرداختی از جیب مردم است.

حریرچی با بیان اینکه ما سعی می‌کنیم تا طرح تحول نظام سلامت در مسیر بهبود کیفیت خدمات و کاهش پرداخت‌ها در حوزه سلامت باشد، ادامه داد: وزارت بهداشت ایران اقداماتی را در حوزه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر آغاز کرده که این اقدامات از سوی سازمان جهانی بهداشت یکی از برنامه‌های پیشرفته شناخته شده و قرار است تا گزارش عملکرد آن در سال 2018 در مجمع عمومس سازمان ملل گزارش شود.

قائم مقام وزیر بهداشت همچنین اظهار کرد: ما اکنون در سال 2016 قرار داریم و تحریم‌های ناعادلانه به کشور ما خسارت‌هایی را تحمیل کرده است. اما بعد از برجام این تحریم‌ها به تدریج رفع می‌شوند. بنابراین ما به "دیپلماسی سلامت" نیازمندیم تا بتواند چالش‌های منطقه ما از جمله تروریسم سازماندهی شده، تنش‌های سیاسی، بلایا و فجایع انسانی طبیعی و ... را رفع کند.

حریرچی گفت: با توجه به اینکه در منطقه‌ای پرخطر هستیم، اولویت ما در حوزه سلامت عمومی این است که افرادی را در ایران به دانش دیپلماسی سلامت جهانی مجهز کنیم تا بتوانند در حوزه دیپلماسی سلامت در منطقه و جهان کمک کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]