اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052484455791

آزمایشات کیفی محصول تراریخته، جدی تر ازقبل

کد: 1395052484455791

http://goo.gl/34gd7z

، (اخبار رسمی): محصولات غذایی تراریخته در صورتی مجوز مصرف از سازمان غذا و دارو می گیرند که تمامی مفاد ذکر شده در دستورالعمل اجرایی مربوطه در سازمان را داشته باشند.

آزمایشات کیفی محصول تراریخته، جدی تر ازقبل

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، مهرناز خیر اندیش دبیر کمیته ایمنی زیستی وزارت بهداشت درباره محصولات تراریخته و تایید آن توسط وزارت بهداشت اظهار کرد: این محصولات غذایی ابتدا می بایست در خود کشور مبدأ مجوز مصرف انسانی داشته باشند و سپس در صورت اعلام عدم تراریختگی آزمایشات کیفی لازم در خصوص رد یا تایید این ادعا توسط آزمایشگاه مرجع یا آزمایشگاههای همکار مورد تایید صورت می گیرد.

وی ادامه داد: از نمونه های درخواست مجوز برای محصول غذایی تراریخته، تعدادی نمونه جهت بررسی های لازم از نظرصحت ادعا به آزمایشگاههای مذکور ارسال می شود.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو افزود: تمامی محصولات غذایی تراریخته موجود در بازار کشور دارای تاییدیه مصرف در کشورهایی مانند کشورهای عضواتحادیه اروپا ، ژاپن ، کره جنوبی و... هستند. 

خیراندیش در پایان با اشاره به اینکه سازمانهای بین المللی معتبری مانند EFSA ارزیابی خطر محصولات تراریخته برای سلامت انسان را بررسی و تایید کرده است؛ خاطر نشان کرد: علی رغم تعیین حد آستانه 2 درصد برای الزام برچسب گذاری در آیین نامه بند ب ماده 7 قانون، تمامی محصولات غذایی تراریخته دارای مجوز موجود در بازار کشور ملزم به درج برچسب تراریختگی هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران در 15اسفند 1389 در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد.مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذاو داروی وزارت بهداشت است. شیوه‌های حمایت از سلامت مردم درمواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکارهای کاهش انگیزه‌های قاچاق، و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی،از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان