اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052484485699

مدیرکل دفتر تالیف کتب فنی و حرفه‌ای و کاردانش خبر داد

تالیف کتابی برای بی نیازی از حفظ فرمول

کد: 1395052484485699

http://goo.gl/VTfBYX

، تهران , (اخبار رسمی): دانش‌آموز با به همراه داشتن کتاب هنرجو دیگر اضطراب حفظ فرمول و نحوه برخورد با تجهیزات را ندارد.

تالیف کتابی برای بی نیازی از حفظ فرمول

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،احمد رضا دور اندیش ،مدیرکل دفتر تالیف کتب فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از ورود 5 رشته جدید فنی و حرفه‌ای از سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: کتاب همراه هنرجو نیز تالیف شده که در پایه دهم از ابتدای امسال در میان هنرجویان توزیع خواهد شد.

اوکه در دومین تور رسانه‌ای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی سخن می گفت ، با بیان اینکه سه سال به صورت جدی نیازسنجی، پژوهش و بررسی‌های لازم را با مشارکت صاحبنظران بازار کار انجام داده‌ایم، گفت: برای هر رشته در فنی و حرفه‌ای 10 سند تحولی به عنوان پیش‌نیاز طراحی کرده‌ایم که به عنوان مثال تحلیل سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب درخصوص فنی و حرفه‌ای، مرکز آمار ایران و... از جمله آنهاست.

وی افزود: برای تدوین کتب فنی از 400 کارشناس حرفه‌ای اصناف دعوت کرده‌ایم و با ما در این امر همکاری داشتند. همچنین با 200 دستگاه و صنف مکاتبه داشتیم و جلساتی با اقتصاددانان برگزار کردیم.

مدیرکل دفتر تالیف کتب فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش  و پرورش با بیان اینکه برای سال تحصیلی 95 و 96 ، 5 رشته جدید در فنی و حرفه‌ای با عناوین فتوگرافیک، تولید برنامه تلویزیونی، مکاترونیک، معماری داخلی و حمل و نقل ارائه می‌شود، گفت: برخی از این رشته‌ها پایلوت و برخی به صورت فراگیر در هنرستان‌ها ارائه می‌شوند. در جریان برنامه درسی، برخی رشته‌های که متقاضی کمی داشتند نیز با رشته‌هایی تلفیق و یا حذف شدند.

دوراندیش افزود: در پایه دهم فنی و کاردانش، 120 عنوان کتاب درسی و راهنمای جدیدالتالیف داریم. امسال  110 دوره ضمن خدمت برای کتب جدید در تابستان و پاییز برگزار می‌شود که 87 دوره در شهریورماه خواهد بود.

مدیرکل دفتر تالیف کتب فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش  و پرورش از تالیف و توزیع کتاب جدید همراه هنرجو از سال جدید خبر داد و گفت: این کتاب از پایه دهم به دانش‌آموزان تا سه سال ارائه می‌شود. این کتابچه به محتوای سایر کتاب‌ها اشاره دارد و به موضوعات کلیدی پرداخته است و دانش‌آموز با به همراه داشتن آن دیگر اضطراب حفظ فرمول و نحوه برخورد با تجهیزات را ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب