اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052484845833

همه دانستی ها درباره کمک داوطلبانه به محک

کد: 1395052484845833

http://goo.gl/e2pd5W

، تهران , (اخبار رسمی): اگر می خواهید به کمک کودکان سرطانی بشتابید و گوشه از از رنج آنها و خانواده هایشان را تسکین دهید ،با عضویت داوطلبانه در محک می توانید نقش موثری در همراهی این موسسه داشته باشید.

همه دانستی ها درباره کمک داوطلبانه به محک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی موسسه خیریه محک ،داوطلبان یکی از بزرگ ‌ترین سرمایه محک و ستون اصلی آن هستند. یکی از روش‌های کمک به محک فعالیت داوطلبانه برای محک است. داوطلب موسسه‌ی محک، فرد نیکوکاریست که بدون دریافت هیچ وجهی، مسئولیت انجام کاری مرتبط به موسسه را برعهده می‌گیرد.
تنها تفاوت داوطلب با یک کارمند موظف، در همین عدم دریافت دستمزد است و در دیگر جنبه ها هیچ‌گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند.برای یادآوری جایگاه رفیع داوطلبین در موسسه‌ی محک، شاید تنها ذکر همین نکته کافی باشد که بنیان گذار موسسه، هیأت امنای موسسه، هیات مدیره ی موسسه و نام آورترین پزشک متخصص در زمینه‌ی سرطان اطفال، همگی به شکل داوطلبانه در موسسه فعالیت می کنند.
موسسه ی محک به چند دلیل به نیروی داوطلب نیاز دارد:
1- موسسه‌ی محک مانند هر بنیاد مردم محور دیگری، هویت اجتماعیش را از نیروهای داوطلبش کسب می کند.
2-نیروهای داوطلب با برآوردن نیازهای اجرایی موسسه‌ی محک، موسسه را از استخدام نیروی موظف و به تبع آن صرف هزینه بی نیاز می‌گرداند.
3-داوطلبین موسسه با انجام فعالیت هایی چون بازارچه های خیریه ، برای موسسه کسب درآمد می کنند.
4-داوطلبین موسسه پس از مدتی، هرکدام بدل به سفیر موسسه می شوند که پیام و رسالت موسسه را با خود در سطح جامعه گسترش می‌دهند.
روح حاکم بر هر سازمانی ، بازتابی از روحیات بانیان آن سازمان است. بانیان این سازمان اولین داوطلبین موسسه ی محک به حساب میایند و فعالیت داوطلبین قدمتی به اندازه ی قدمت موسسه ی محک دارد. در بیست سال گذشته موسسه ی محک همواره در مسیر رشد قرار داشته است و به تبع آن ، گروه داوطلبین نیز رشدی دائم را تجربه کرده است : جمع کوچک داوطلبین محک که در بیست سال پیش تعدادشان از انگشتان دو دست فراتر نمی رفت ، امروز یک گروه چهارصد  نفره است. چهارصد نفری که به طور پیوسته با موسسه همکاری می‌کنند. اگر داوطلبینی که به طور مقطعی به موسسه یاری میرسانند را نیز به این جمع چهارصد نفره اضافه کنیم به عددی نزدیک به هشتصد نفر می رسیم.
اولین و قدیمی ترین تشکل رسمی داوطلبین ، گروه مددکاران موسسه‌ی محک است که سابقه ی فعالیتشان به دو دهه می رسد. پس از آن، گروه جوانان محک را میتوان قدیمی ترین تشکل سازمانی موسسه دانست. امروز با استقرار سازمان  داوطلبین ، تمامی داوطلبین موسسه در زیر چتری واحد فعالیت می کنند.
مهمترین ارکان موسسه‌ی محک از گروه داوطلبان موسسه هستند: هیات امنا و هیات مدیره‌ی محک همگی داوطلب موسسه هستند. زنده یاد پروفسور پروانه وثوق بنیانگذار طب آنکولوژی اطفال در ایران از ابتدای فعالیت بیمارستان محک به شکل داوطلبانه (بدون دریافت حقوق) لحظات عمر و دانش ارزشمند خود را تا آخرین روز حیات وقف کودکان مبتلا به سرطان کرد. موظفین و کارمندان محک هر کدام به گونه‌ای داوطلب به حساب می‌آیند: چرا که هر کدام از این موظفین، با توانایی و تجربه‌ای که دارند، اگر در هر موسسه‌ی دیگری مشغول به کار شوند درآمدی به مراتب بیش از درآمد فعلی خواهند داشت.
مدیر عامل موسسه، مدیر بخش خدمات حمایتی، مدیر امور داوطلبین و بسیاری از سرپرستان و کارشناسان دیگر بخش های موسسه همگی مدت های مدیدی را به عنوان داوطلب در خدمت موسسه بوده اند. هر ارتباطی دارای دو وجه است. طرفین هر ارتباط همزمان از رابطه ی با یکدیگر منتفع می شوند. آن چه که هر فرد نیکوکاری از فعالیت داوطلبانه در موسسه ی محک به دست می آورد ، در قدم اول حس خوب معنوی مشارکت در یک کار خیر است. کاری که مشارکت در آن ، به کودکی دردمند و معصوم زندگی می بخشد. داوطلب محک ، با انجام کار داوطلبانه عضوی از خانواده ی بزرگ محک می شود و عضویت در این خانواده علاوه بر ایجاد یک حس خوب درئنی و معنوی باعث میشود تا آن فرد رسالت و مسئولیت اجتماعی خود را به جا بیاورد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه خیریه محک

مؤسسه خیریه محک از سال 1370 با انگیزه والای کمک به همنوع فعالیت همه جـانبه خود را جهت حمایت از کودکان مبتلا بـه سرطان زیر 16 سال و خانواده‌های آنـان آغاز کرده است. در بیست و پنج سال فعـالیت، محک بـا اتکا به کمک‌های انسان‌دوستانه مردم نیک‌اندیش سرزمین‌مان تاکنون توانسته بیش از 23 هزار کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت همه جانبه قرار دهد.محک تا پایان سال 93 بیش از 23000 کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت همه جانبه قرار داده است. دریافت مقام مشورتی از شورای اقتصادی، اجتماعی سازمان ملل متحد(ECOSOC)، عضویت در سازمان های معتبر بین المللی مرتبط با سرطان کودکان، احداث تنها بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان در خاورمیانه با زیر بنای 18000 متر مربع و امکانات کامل کلینیکی و پاراکلینیکی در سال 1386، دریافت تندیس نقره‌ای کیفیت (GIC) از مؤسسه بین المللی استاندارد “جی.آی.سی ، اخذ استاندارد NGO Benchmarking از شرکت SGS به عنوان اولین سازمان غیردولتی درمنطقه خاورمیانه، دریافت نشان طلای انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA)، انجام پروژه‌های تحقیقاتی-کاربردی با همکاری معتبرترین مؤسسات تحقیقات داخلی و خارجی نشان دهنده فعالیت مؤثر این مؤسسه خیریه در سطوح پیشرفته ملی و بین‌المللی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]