اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951112229475833

تلاش محک برای الگوسازی مفهوم مسئولیت اجتماعی

کد: 13951112229475833

https://goo.gl/a9I5pj

، تهران , (اخبار رسمی): به دلیل رشد جمعیت و افزایش گرفتار‌ی‌های آحاد جامعه باید رویکرد سنتی توجه به امر خیر را به رویکرد سیستمی تغییر داد. باید افرادی که به گرفتاری‌های اجتماعی فکر می‌کنند در قالب یک مؤسسه خیریه به مسائلی که دولت مسئولیت ندارد و یا نمی‌تواند مسئولیت کامل آن را به بر عهده بگیرد توجه کنند.

تلاش محک برای الگوسازی مفهوم مسئولیت اجتماعی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی موسسه خیریه محک ،احمد پور فلاح ،مشاور عالی اتاق بازرگانی ایران و رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا درباره اهمیت توجه به مفهوم مسئولیت اجتماعی در میان بنگاه‌های اقتصادی و صاحبان صنایع گفت: حرکت جامعه به سوی ماشینی شدن و رشد تکنولوژی زمینه افزایش گرفتاری‌های جسمی و روحی و نیاز به بازسازی شرایط را برای آحاد جامعه فراهم می‌کند. از آنجایی که به نسبت رشد جامعه، گرفتاری‌های اداره آن نیز افزایش می‌یابد نمی‌توان از دولت انتظار داشت تا مشکلات و گرفتاری‌های شکل‌گرفته را بدون پشتوانه ظرفیت‌های مدنی جبران کند تا جایی در بسیاری از کشورهای صنعتی بخشی از مسئولیت اداره جامعه بر عهده بخش خصوصی است.
عضو هیأت امناء و مشاور عالی هیأت مدیره محک با بیان آنکه فلسفه وجودی این مؤسسه خیریه بر همین اساس و بر پایه کمک به همنوع و رفع مشکلات کودکان مبتلا به سرطان شکل گرفته است ادامه داد: همراهی با بنگاه‌ها و کارآفرینان به منظور کمک به کودکان مبتلا به سرطان همواره از دغدغه‌های محک بوده است تا جایی که از سال 1389 و به بهانه روز جهانی سرطان کودک همایش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها را با همکاری اتاق‌های بازرگانی که محل تجمیع بنگاه‌ها و کارآفرینان هستند برگزار کردیم.
وی با بیان اینکه تاکنون سه دوره از این همایش بین‌المللی برگزار شده است افزود:باید تلاش کنیم تا توجه و عنایت به مفهوم مسئولیت اجتماعی به یک فرهنگ تبدیل شود و بنگاه‌ها در بودجه‌های سالیانه خود درصد و رقمی را برای کمک به حرکت‌های اجتماعی در نظر بگیرند.
مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه نگاه محک به مفهوم مسئولیت اجتماعی، نگاهی فراگیر است تصریح کرد:حضور بنگاه‌های اقتصادی و صاحبان صنایع در همایش مسئولیت اجتماعی در محک برای تأمین منافع و جبران هزینه‌های این سازمان نیست بلکه تلاش می‌شود تا با نهادینه کردن مفهوم مسئولیت اجتماعی سایر مؤسسات خیریه و گروه‌هایی که در راستای توجه به مسئولیت اجتماعی پیش‌قدم می‌شوند منتفع شوند. همایش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، حرکتی سیستماتیک به منظور فرهنگ‌سازی مسئولیت اجتماعی برای بنگاه‌ها به منظور توجه به فعالیت‌های خیرخواهانه است.
 وی ادامه داد: الگوسازی مفهوم مسئولیت اجتماعی در محک زمینه همراهی و همیاری جامعه و انتفاع نیازمندان را فراهم می‌کند.
پورفلاح با ابراز امیدواری از آنکه موضوع مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در حافظه کارآفرینان همواره زنده و جاری باقی بماند گفت:میدوارم روزی برسد که شاهد آن باشیم بنگاه‌های اقتصادی درصدی از بودجه سالیانه‌شان را به تحقق مفهموم مسئولیت اجتماعی در جامعه اختصاص می‌دهند. کودکان خیابانی، زنان بی‌سرپرست، بیماران و معلولان ذهنی و جسمی اقشاری از جامعه ما هستند که باید در موضوع مسئولیت اجتماعی به آنها توجه شود تا اگر در آینده دولت با مشکلات تأمین یا کسر بودجه مواجه شد، با سونامی مشکلات این گروه از جامعه روبرو نشویم.
 برنده جایزه لئوناردو و شوالیه از دولت ایتالیا در پایان گفت:امیدوارم مؤسسات و تشکل‌های مختلف جامعه بتوانند زمینه کاهش گرفتاری، درد و مشکلات را در جامعه فراهم نمایند.
 لازم به ذکر است چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با محوریت «تجارب عملی در جامعه مدنی» در بیست و پنجمین سال فعالیت محک و به مناسبت روز جهانی سرطان کودک و با حمایت مالی و تخصصی اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران و حمایت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف و مؤسسه آموزش عالی ایرانیان (IBS) در این مؤسسه برگزار می‌شود. در این همایش که 25 بهمن 1395 برگزار می‌شود، مهمانان تخصصی ملی و بین‌المللی از جمله مدیران ارشد گلوبال کامپکت، اعضای اتاق‎های بازرگانی، نماینده انجمن جهانی کنترل سرطان، اساتید برجسته،  سرآمدان عرصه اقتصاد و صنعت به بیان تجارب خود در زمینه توجه به مسئولیت اجتماعی به شیوه کاربردی می‌پردازند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه خیریه محک

مؤسسه خیریه محک از سال 1370 با انگیزه والای کمک به همنوع فعالیت همه جـانبه خود را جهت حمایت از کودکان مبتلا بـه سرطان زیر 16 سال و خانواده‌های آنـان آغاز کرده است. در بیست و پنج سال فعـالیت، محک بـا اتکا به کمک‌های انسان‌دوستانه مردم نیک‌اندیش سرزمین‌مان تاکنون توانسته بیش از 23 هزار کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت همه جانبه قرار دهد.محک تا پایان سال 93 بیش از 23000 کودک مبتلا به سرطان را تحت حمایت همه جانبه قرار داده است. دریافت مقام مشورتی از شورای اقتصادی، اجتماعی سازمان ملل متحد(ECOSOC)، عضویت در سازمان های معتبر بین المللی مرتبط با سرطان کودکان، احداث تنها بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان در خاورمیانه با زیر بنای 18000 متر مربع و امکانات کامل کلینیکی و پاراکلینیکی در سال 1386، دریافت تندیس نقره‌ای کیفیت (GIC) از مؤسسه بین المللی استاندارد “جی.آی.سی ، اخذ استاندارد NGO Benchmarking از شرکت SGS به عنوان اولین سازمان غیردولتی درمنطقه خاورمیانه، دریافت نشان طلای انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA)، انجام پروژه‌های تحقیقاتی-کاربردی با همکاری معتبرترین مؤسسات تحقیقات داخلی و خارجی نشان دهنده فعالیت مؤثر این مؤسسه خیریه در سطوح پیشرفته ملی و بین‌المللی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی