اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052686865791

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو:

محصولات ارایش قاچاق سرب دارند

کد: 1395052686865791

http://goo.gl/P2Qd0o

، (اخبار رسمی): ترکیبات ارزان قیمت و در عین حال، حاوی سرب در بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی استفاده می شود.

محصولات ارایش قاچاق سرب دارند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی سازمان غذا و دارو، مصطفی اسماعیلی ، رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و داروبا اعلام این خبر گفت: سرب موجود در محصولات آرایشی مانند خط چشم و رژلب ابتدا به شکل حساسیت ( آلرژی )خودش را نشان می دهد و سپس مسمومیت ایجاد می کند.
وی در عین حال به این نکته هم اشاره کرد که خط چشم و رژلب در نقاط حساس صورت استفاده می شود و وجود سرب در این نقاط بسیار خطرناک تر از سایرنقاط صورت است.
وی همچنین ادامه داد: فرآورده های آرایشی و بهداشتی دارای برچسب اصالت از سازمان غذا و دارو، فاقد هرگونه آلودگی و سمی بودن هستند و سرب ندارند.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: لوازم و فرآورده های آرایشی وارداتی، مراحل کنترل متعددی را پشت سر می گذارند و پس از آن نیز در سطح عرضه کنترل می شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران در 15اسفند 1389 در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد.مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذاو داروی وزارت بهداشت است. شیوه‌های حمایت از سلامت مردم درمواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکارهای کاهش انگیزه‌های قاچاق، و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی،از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی