اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052687036006

نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران؛

تبلیغات وبازاریابی جدا ازفروش صنعت فرش نیست

کد: 1395052687036006

http://goo.gl/OEC3bi

، تهران , (اخبار رسمی): در طول سال های تحریم، بازار فرش ایران در آمریکا مشتریان خود را از دست دادو این رویه به گونه ای تبدیل شده است که مشتریان فرش های ایرانی به سراغ فرش دیگر کشورها رفته است.

تبلیغات وبازاریابی جدا ازفروش صنعت فرش نیست

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از شرکت سهامی فرش ایران، یک ماه بعد از لغو تحریم ها بود که حمید کارگر، رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: سال 2016 سال ازسرگیری صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا خواهد بود و در نتیجه بسیار امیدواریم که رکود کنونی این هنر- صنعت و کاهش اعداد صادراتی فرش در ماه‌های آینده جبران شود.

براساس صحبت های کارگر، لغو تحریم برای فعالان فرش ایران، نویدبخش احیای بازاری از دست رفته است؛ طبیعی است در چند سالی که فرش دستباف ایران در بازار آمریکا حضور فعال نداشته است، رقبای ما همچون هند و پاکستان جایگزین شده و توانسته‌اند سهم مناسبی از بازار فرش ایالات‌متحده را از آن خود کنند. آمارهای گمرک آمریکا نشان می‌دهد در این 5 سال، هندوستان بیش از دیگر رقبا توانسته است در بازار آمریکا حضور یابد و رتبه اول واردکنندگان فرش به این کشور را از آن خود کند. او حتی عنوان کرد که مذاکرات و گفت‌وگوهایی با برخی از فعالان فرش دستباف ایران در بازار آمریکا از سوی مرکز ملی فرش ایران به انجام رسیده و گزینه‌هایی همچون سفر بازرگانان آمریکایی به ایران و اعزام بازرگانان فرش ایران به ایالات‌متحده و شرکت در نمایشگاه‌های آن کشوردر دست بررسی است.

سید مرتضی عراقچی، نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران درباره صادرات فرش ایرانی به آمریکا گفت: در حال حاضر صادرات فرش ایرانی به آمریکا صورت می گیرد. البته که یکسری مسایل وجود دارد. اما یک عده توقع داشتن تا تحریم ها برداشته و دروازه ها باز شد، مقدار زیادی فرش ایران به آمریکا صادر شود.

به گفته او، برای صادرات فرش دستباف ایرانی به آمریکا باید بازار را پیدا کرد. برای پیدا کردن این بازار هم بازاریابی و تبلیغ نیاز است.

عراقچی همچنین ادامه داد: به هرحال، در طول سال های تحریم، ایران بازار فرشش در آمریکا را از دست داد. به این ترتیب کسی که در آمریکا فرش ایرانی می خرید، به سراغ فرش دیگر کشورها رفته است.

البته براساس صحبت های نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران، در حال حاضر بخشی از بازاریابی ها انجام شده است. خود صادرکننده های ایرانی و فرش فروش های آمریکایی برای صادرات فرش ایرانی اقداماتی انجام داده اند. او ادامه داد: اما باید در نظر گرفت که رفت و آمد به آمریکا در هر حالت سخت است. برای بازاریابی رفت و آمد مهم است. همچنین بالاخره برپا کردن نمایشگاه فرش در آمریکا یکسری شرایط خاص خود را دارد که می تواند برای ایرانیان مشکل زا باشد. اولین مشکل هم به گرفتن ویزا مربوط می شود.

اما با این حال به گفته این فعال حوزه فرش، تا 5، 6 ماه آینده وضعیت صادرات فرش به آمریکا بهبود پیدا می کند.

همچنین او این نکته را تاکید کرد: باید در نظر گرفت که کلا وضع اقتصادی آمریکای و اروپا خوب نیست. بازار اروپا که اصولا مشتری فرش ایران بود، مشکل دارد. برای بدست آوردن بازارهای آمریکا هم راه زیاد است. در کنار این موارد باید دقت که سال ها از بازارها دور بوده ایم. از طرفی برای بدست آوردن بازار جدید باید به سلیقه های جدید هم دقت کنیم. چرا که به طور مثال 10 سال پیش فرش لاکی مد و طبق سلیقه بازار بود، اما الان سلیقه ها عوض شده اتس. بنابراین برای بازاریابی باید سلیقه های به روز را در نظر گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت سهامی فرش ایران

مقایسه فرش ماشینی و دستبافت از جمله قیاسهای باطل است، فرش دستبافت در گستره زمان با هنر هنرمندان ایرانی چنان عجین بوده که عرفان و فرهنگ و ادب ایرانی را به زیباترین گونه ای به تصویر کشیده و صدر نشین موزه های دنیا گردیده و نام ایران را در دورترین نقاط دنیا بلند آوازه ساخته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]