کد: 1395052688235689

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی بیان کرد

جلوگیری ازمهاجرت پژوهشگران با توسعه کسب وکار

کد: 1395052688235689

http://goo.gl/agSoKy

، تهران , (اخبار رسمی): نخستین نشست هم اندیشی با حضور تعدادی از فعالان کسب و کار کشور به دعوت نصرت اله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی (بنیاد ملی علم ایران) برگزار شد.

جلوگیری ازمهاجرت پژوهشگران با توسعه کسب وکار

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین نشست هم اندیشی با حضور تعدادی از فعالان کسب و کار کشور به دعوت نصرت اله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی (بنیاد ملی علم ایران) برگزار شد.

در این نشست نصرت الله ضرغام ضمن تشریح اهداف و ماموریت بنیاد ملی علم ایران و گزاررش اجمالی در خصوص عملکرد حمایتی صندوق اظهار کرد: سازمان‌ها باید به نوآوری، خلاقیت و ابتکار تاکید داشته باشند زیرا رمز بقاء و توسعه سازمان‌ها خلاقیت‌ها، نوآوری و ایده پردازی ها آنها است.
وی آمادگی صندوق را برای کمک به تحقیق و توسعه کسب و کارهای کشور اعلام و بیان کرد: در این راستا می توان از شبکه پژوهشگران کشور استفاده کرد و با سفارش بخش خصوصی از توانمندی های پژوهشگران در تمام دانشگاه های کشور بهره مند شد.
مدیرعامل بنیاد حامیان پژوهش، فناوری و نوآوری کشور در ادامه به اهمیت توسعه دارایی های فکری و معنوی در کشور اشاره و تصریح کرد: 80% تولید ثروت در کشورهای توسعه یافته بر مبنای دارایی های فکری است و 20% بر مبنای دارایی‌های فیزیکی و این نسبت در کشورهای دیگر معکوس است و ما باید تلاش کنیم تا تولید ثروت در کشور ما با استفاده ار دارایی های فکری و معنوی انجام شود.
رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در ادامه بیان کرد: برای جلوگیری از مهاجرت پژوهشگران کشور باید ظرفیت تحقیق و توسعه کسب و کار کشور توسعه یابد.
در پایان این نشست علاوه بر اشاره به اهمیت حمایت از کارآفرینان کشور، بر این نکته تاکید شد که حضور فعالان کسب و کارهای کشور، کارآفرینان و حوزه های پژوهش، فناوری و نوآوری در کنار یکدیگر می تواند باعث رشد و توسعه آموزش و پژوهش شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف