اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052788465730

گفتگو برای تحقق مطالبات پرستاری

کد: 1395052788465730

http://goo.gl/Zjo2Ni

، تهران , (اخبار رسمی): مسیر همکاری، تعامل و گفتگو بهترین مسیر برای تحقق مطالبات پرستاری است .

گفتگو برای تحقق مطالبات پرستاری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ،محمد میرزابیگی  معاون پرستاری وزارت بهداشت ،در نشست شورای عالی نظام پرستاری که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: هیچ پست و مقامی ماندنی نیست و همان طور که امام راحل به زیبایی فرمودند اگر این پست و مقام ها ماندنی بود به من و شما نمی رسید لذا ایام تمام می شود و فقط خدا، تاریخ، وجدان و عملکرد است که باقی می ماند.

وی افزود: در حوزه پرستاری مسیری طولانی را طی کرده ایم و در این راستا دوره های مختلفی با دولتها، وزرا و گروه های گوناگون کار کرده ایم اما حقیقتاً این دوره وزارت بهداشت از جهات متعدد در نظام سلامت و به ویژه در حوزه پرستاری خاص بود و حجم دستاوردها گواه این ادعا است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت ادامه داد: باید قبول کرد که حجم دستاوردها در حوزه پرستاری در این دوره وزارت بهداشت به تنهایی با چند دوره قبل برابری می کند و در هیچ دوره ای به این اندازه در حوزه پرستاری توفیقات نداشته ایم و بابت این امر خدا را شاکرم.

وی تصریح کرد: این دستاوردها و توفیقات نبود مگر به واسطه حمایت های وزیر بهداشت و تیم همراه ایشان که مسایل پرستاری را همواره تا مراحل نتیجه دهی دنبال می کردند و امروز خدا را شکر می کنیم که مسایلی که یک روز آرزوی ما در حرفه پرستاری بود، به عنوان بخشنامه و آیین نامه به تمام دانشگاه ها ابلاغ شد.

میرزابیگی خطاب به حاضرین در نشست گفت: همچنین بسیار خدا را شاکرم که امروز می بینم که دوستان به این جمع بندی رسیده اند که تقابل را کنار بگذارند و تعامل، گفتگو و همکاری که بهترین مسیر است را انتخاب کنند، زیرا قطار خدمت رسانی نظام سلامت در حرکت است و هر گروه یا نهادی با تلاش و کوشش خود می تواند جایگاه خود را در این قطار مشخص و روشن کند و خوب است اکنون که اگر تعامل را شروع کرده ایم، همین مسیر را تداوم دهیم تا مردم، بیماران و نظام سلامت نیز نتایج آن را لمس کنند.
معاون پرستاری افزود: ما در حوزه مراقبت و پرستاری، مردمی را داریم که روی تخت های بیمارستانها خیلی بهتر از الان می توانند دریافت خدمات کنند و بی شک ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری و به تبع آن رضایتمندی مردم می تواند بهترین پیشتوانه و مدافع برای جامعه پرستاری و پیشبرد اهداف و مطالبات این صنف باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]