اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052789115596

دبیر انجمن شیرینی و شکلات:

عدم آگاهی مصرف کننده از چراغ‌ راهنمای غذایی

کد: 1395052789115596

http://goo.gl/MKNnwP

، تهران , (اخبار رسمی): پیش از اجرای طرح علامت‌گذاری چراغ راهنمایی بر روی بسته‌بندی صنایع غذایی، باید مصرف کنندگان به میزان کافی در خصوص کارکرد این علامت‌ها توجیه شوند و فرهنگسازی لازم صورت گرفته باشد.

عدم آگاهی مصرف کننده از چراغ‌ راهنمای غذایی

به گزارش اخباررسمی و به نقل از کانون انجمن های صئایع غذایی ایران، جمشید مغازه‌ای دبیر انجمن شیرینی و شکلات در هفدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران که با حضور قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت و هیات همراه برگزار شد، اظهار داشت: صنعت شیرینی و شکلات با توجه به ارزش افزوده بالا و میزان تعداد بالای شاغلانی که دارد، جزو صنایع مهم و با اهمیت کشور شناخته می‌شود با وجود اینکه تراز تجاری بالایی دارد، اما دچار مشکلاتی نیز هست که یکی از آنها هم درج علامت چراغ راهنمایی سلامتی روی این محصولات است.

وی با بیان اینکه مساله اصلی در خصوص بخشنامه سازمان غذا و دارو برای درج علامت‌گذاری چراغ راهنمایی روی بسته‌بندی صنایع غذایی این است که ما معتقدیم باید پیش از اجرای چنین طرح مهمی زمینه‌سازی و فرهنگسازی مناسب میان مصرف‌کنندگان صورت می‌گرفت و سپس به مرحله اجرا می‌رسید و در واقع باید مصرف کننده بداند که این تنها یک تذکر و یک هشدار است.

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ادامه داد: طبیعی است وقتی چراغ قرمزی روی هر نوع ماده غذایی درج شود، ممکن است به مصرف کننده پیام مناسب را منتقل نکند. ضمن اینکه در مقام مقایسه با محصولات وارداتی و کالاهای سنتی مشابه که رقیب صنایع غذایی به شمار می‌رود، این پیام‌ها بدون فرهنگسازی مناسب می‌تواند برای بخش صنعت آسیب‌زا باشد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانون انجمن های صنایع غذایی ایران

کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در سال 1382 با مشارکت انجمن‌های فعال در صنایع غذایی کشور تشکیل شده است. هدف از تشکیل کانون، ایجاد هماهنگی بین تشکل‌های موجود جهت برقراری و حفظ ارتباط منظم با مراجع ذیصلاح و پیگیری مسائل و مشکلات اعضاء به صورت گروهی، برنامه‌ریزی برای ارائه الگوها و طرح‌های کارشناسی و موثر جهت توسعه بهره‌وری و بهبود صنایع غذایی کشور می‌باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]