اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052789135596

دبیر انجمن فرآورده‌های لبنی:

شیررایگان درمدارس ذیل کالاهای سلامت برود

کد: 1395052789135596

http://goo.gl/GFufpn

، تهران , (اخبار رسمی): توزیع شیر در مدارس درگیر مشکلات اداری و پاره‌ای مسائل میان وزارتخانه‌های مختلف شده است و صنایع لبنی کشور توقع دارد، دولت مبحث شیر مدارس را به سرانجام برساند و آن را در زمره کالاهای سلامتی قرار دهد.

شیررایگان درمدارس ذیل کالاهای سلامت برود

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی کانون انجمن های صنایع غذایی ایران، رضا باکری گفت: انجمن صنایع لبنی آمادگی دارد برای 12 میلیون دانش آموز ایرانی در 9 ماه طول سال تحصیلی به شکل روزانه شیر مورد نیاز برای توزیع در مدارس را فراهم کند، اما با وجود الزامات قانونی برای اجرای این طرح به نظر می‌رسد مشکلاتی در میان وزارتخانه‌های درگیر این بحث وجود دارد.

عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران با اشاره به اهمیت مبحث توزیع شیر رایگان مدارس گفت: در سال‌های متمادی موضوع توزیع شیر رایگان در مدارس دچار مشکلات مختلفی شده است و به علت پاره‌ای مسائل که میان وزراتخانه‌های درگیر در این موضوع و ذی‌نفعان آن وجود دارد تاکنون به سرانجام نرسیده است.

دبیر انجمن فرآورده‌های لبنی با اشاره به آغاز آخرین سال دولت تدبیرو امید گفت: امیدوارم وزارت بهداشت در مدت زمان باقیمانده از عمر دولت موضوع توزیع شیر رایگان در مدارس را ذیل ماده قانونی آن که ماده 64 قانون برنامه پنجم توسعه است به سرانجام رسانده و آن را جزو کالاهای سلامت قرار دهد.

باکری در ادامه با اشاره به بحث لبنیات سنتی نیز گفت: در رابطه با بحث لبنیات سنتی ما به عنوان بخش صنعت هیچ مخالفتی برای فعالیت لبنیات سنتی نداریم. البته تقاضا می‌کنیم وزارت بهداشت و دیگر نهادهای ناظر و مسئول، تمام ضوابط، ‌دستورالعمل‌ها و قوانین را در هر دو بخش محصولات سنتی و صنعتی به شکل یکسان اعمال کنند.

وی ادامه داد: همان‌گونه که صنعت لبنیات کشور دارای ضوابط و مقررات سختگیرانه‌ای برای تولید و همچنین مواردی همچون تجیهزات، ‌آزمایشگاه، مسئول فنی و غیره است، لبنیات سنتی نیز باید از همین ضوابط و استانداردها پیروی کند و سپس اجازه فعالیت داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانون انجمن های صنایع غذایی ایران

کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در سال 1382 با مشارکت انجمن‌های فعال در صنایع غذایی کشور تشکیل شده است. هدف از تشکیل کانون، ایجاد هماهنگی بین تشکل‌های موجود جهت برقراری و حفظ ارتباط منظم با مراجع ذیصلاح و پیگیری مسائل و مشکلات اعضاء به صورت گروهی، برنامه‌ریزی برای ارائه الگوها و طرح‌های کارشناسی و موثر جهت توسعه بهره‌وری و بهبود صنایع غذایی کشور می‌باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]