اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052789395699

اردوی ملی دانش‌آموزی با 4000 شرکت کننده

کد: 1395052789395699

http://goo.gl/kgA9Rj

، تهران , (اخبار رسمی): نهمین اردوی ملی با حضور4000 مربی و یاوران مربی و با شعار «اقدام و عمل با همفکری، همدلی، همکاری» در اردوگاه شهید باهنر تهران آغاز به کار کرد.

اردوی ملی دانش‌آموزی با 4000 شرکت کننده

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان دانش آموزی ، داود روستایی  قائم مقام  سازمان دانش آموزی با بیان اینکه در این مرحله که تا نهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت، یک هفته به برادران و هفته بعد به خواهران مربی و دانش آموزان به عنوان «یاوران مربی» منتخب از سراسر کشور تعلق خواهد داشت، افزود: در این دوره از اردو، نحوه مهارت های تشکیلاتی و ساحت تربیت اجتماعی دانش آموزان به مربیان در قالب برگزاری کارگاه های فرهنگی اجتماعی آموزش داده خواهد شد.

وی گفت: از مسئولین لشکری و کشوری برای حضور در این اردو دعوت شده که در مراسم اختتامه ها حضور یابند و با توجه به اینکه این اردو در واقع مانوری برای یادگیری تشکیلاتی و سازمانی است، از آموزش هایی که مربیان در این دوره دیده اند رونمایی می شود.

روستایی ادامه داد: در این دوره، با هدف ترویج غذای ایرانی - اسلامی یک روز به عنوان «شام وحدت» نامگذاری شده و همه گروه ها خوراک محلی خود را برای حاضران آماده و عرضه می کنند.

وی بیان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه و همکاران این سازمان و همچنین هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در مقاطع مختلف به جمع شرکت کنندگان خواهند پیوست تا از نزدیک شاهد فعالیت های آموزشی تشکیلات سازمان دانش آموزی قرار گیرند.

روستایی ادامه داد: شرکت کنندگان در این اردو به جهت انتقال مهارتهای زندگی برای نخستین بار طی یک هفته در چادرهای برزنتی بسر خواهند برد و مواد غذایی جهت تهیه صبحانه، ناهار و شام در اختیار آنان قرار داده شده و با توجه به برنامه های فرهنگی که برای آنان در نظر گرفته ایم، در طول این ایام در کرسی های آزاد اندیشی و مسابقات فرهنگی و ورزشی، آئین محفل انس با قرآن و سحرگاهان با صعود هزار نفری به تپه های نورالشهدا و کلکچال برگزار می شود.

قائم مقام سازمان دانش آموزی در ادامه خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان در این مرحله تکراری نیستند بلکه 90 درصد این افراد برای اولین بار در اردو حضور می یابند و 10 درصد دیگر نیز افراد با تجربه هستند که کنار دیگر شرکت کنندگان از آنان بهره می بریم.

روستایی بدون ذکر مجموعه شرکت کنندگان طی 9 دوره برگزاری اردوی ملی دانش آموزی تصریح کرد: در دوره هشتم بیش از 1250 نفر در بخش پسران و همین تعداد در بخش دختران که مجموعا 2500 بودند، شرکت کردند که در این دوره به دو هزار نفر در هر بخش افزایش یافت که مجموعاً چهار هزار نفر از مربیان و یاوران مربی در نهمین دوره اردوهای ملی دانش آموزی حضور دارند.

وی اظهار کرد: برای اولین بار در این مرحله از اردوهای ملی دانش آموزی محتوای کتابهای آموزشی تمامی مقاطع تحصیلی برای مربیان آموزش داده می شود که از ویژگی‌های این اردو به شمار می رود.

اردوی ملی پیشتازان مخصوص آقایان در بازه زمانی 26 مرداد تا یکم شهریور ماه و اردوی ملی فرزانگان مخصوص خواهران در بازه زمانی سوم تا 9 شهریور ماه با حضور چهار هزار نفر از اعضاء و مربیان سازمان دانش آموزی به تفکیک جنسیت در اردوگاه شهید باهنر برگزار می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]