اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052889895730

وزیر بهداشت اعلام کرد

ارایه بیشترین خدمات سلامت دردولت یازدهم

کد: 1395052889895730

http://goo.gl/YNGnb3

، تهران , (اخبار رسمی): دولت یازدهم با افزایش 50 درصدی خدمات خود در مقایسه با دولت های قبلی بیشترین خدمات را در حوزه سلامت داشته است.

ارایه بیشترین خدمات سلامت دردولت یازدهم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان، حسن قاضی زاده هاشمی در نشست با استاندار، مجمع نمایندگان و روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه امروز بین 20 کشور منطقه رتبه هشتم را در بحث سلامت داریم.
وی درباره طرح تحول نظام سلامت گفت:این حق مردم بوده ومی بایست خیلی بیشتر از اینها باشد زیرا کار در حوزه سلامت در واقع نوعی سرمایه گذاری است.
او با اشاره به اینکه همیشه عده ای وجود دارند که به دنبال بحث های حاشیه ای هستند گفت: خوشبختانه نمایندگان و مدیران استان کرمان در این بحث ها وارد نمی شوند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مگر می شود یک کار مشکلی نداشته باشد و طرحی در کشور وجود ندارد که اشکال نداشته باشد.
وی افزود: متاسفانه در سه ماه گذشته یکسری فضا سازی علیه حوزه سلامت صورت گرفت.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به مشکلات حوزه بیمه گفت: کسی که کار می کند، خودش هم باید مادر خرج باشد و این گرفتاری سال هاست که در کشور ما وجود دارد.
وی با بیان اینکه دوره خدمتی اش درحال تمام شدن است اظهار کرد: در قضیه بیمه خیلی اذیت شدیم چرا که بحث را شخصی و ما را پیر کردند.
او گفت: هر وقت خواستیم کاری را شروع کنیم، گفتند نزدیک انتخابات است و می خواهند رای بگیرند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: یک اشتباه در بودجه صورت گرفت و آن این بود که بدهی بیمه ها دیده نشد؛ از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواهش می کنم که به این موضوع در صحن مجلس رای داده شود.
وی افزود: در خصوص بیمه نباید تصمیم سیاسی بگیریم بلکه باید الهی تصمیم گیری کنیم، اگر در بحث یارانه خدایی تصمیم گرفته بودیم امروز این بدبختی را در بحث اشتغال نداشتیم.
قاضی زاده هاشمی گفت: درخواست می کنیم که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 96 به ما کمک کنند.
وی اضافه کرد: در بحث هزینه های درمانی افاغنه، حتی یک ریال هم پرداخت نمی شود در حالی که تعداد بیماران افغان در کشور نسبتا زیاد است به گونه ای که 30 درصد بیمارانی که در شهرستان سراوان بستری می شوند افغان هستند و هیچ برای آنها در نظر گرفته نشده است.
وی گفت: بایستی برای این موضوع فکری شود و این هزینه ها در بودجه 96 دیده شود و ما در همین راستا در حال آماده سازی یک لایحه برای تقدیم به مجلس شورای اسلامی هستیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حال حاضر در تامین پزشک متخصص در رشته هایی همچون ارتوپدی، جراحی چشم و قلب دچار مشکل هستیم.
اوگفت: بهتر است نمایندگان استان به اتفاق استاندار جلساتی را در خصوص مشکلات استان کرمان ترتیب دهند. 
وی با بیان اینکه فقط نیمی از پرسنل وزارت بهداشت دارای ردیف حقوقی هستند افزود: حقوق بقیه پرسنل را خود دانشگاه ها و بیمارستان ها باید پرداخت کنند.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: اگر مشکل استان در جهت تامین نیروی انسانی حل شود، ما هم همه پایگاه های استان را می سازیم.
وی گفت: سعی می کنیم تا پایان این دولت 70 درصد آمبولانس ها را جایگزین کنیم و اگر شهرستان شهربابک با مشکل کمبود آمبولانس مواجه است، درخواست می کنم همین امشب یک آمبولانس به شهربابک داده شود.
وی گفت: در حال حاضر تعداد یکهزار دستگاه آمبولانس خریداری شده که تا فروردین ماه جاری به کشور وارد می شود.
وزیر بهداشت افزود: به روستاهایی که دارای پنج یا هشت خانوار هستند نمی توانیم پزشک عمومی بدهیم و فقط می توانیم هفته ای یک تا 2 روز پزشک عمومی اعزام کنیم.
وی بیان کرد: طبق قانون به ازای هر یکهزار و 500 نفر می توان یک خانه بهداشت راه اندازی کرد.
وی درباره کمبود پزشک عمومی در استان کرمان تصریح کرد: سعی می کنیم این کمبود را تامین کنیم.
قاضی زاده هاشمی در خصوص کمبود پزشک متخصص در کرمان نیز گفت: هماهنگ می کنیم اگر فارغ التحصیل های کرمان می توانند در کرمان فعالیت کنند، بدون آزمون شروع به کار کنند.
وی امروز (پنجشنبه) به شهرستان های بردسیر، سیرجان، ارزوئیه، بافت، رابر و در ادامه به جیرفت در جنوب استان کرمان سفر می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]