اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052890325371

از سوی معاون نظارتی بانک مرکزی

میزان دارایی بانک های کشور اعلام شد

کد: 1395052890325371

http://goo.gl/jo7RhU

، تهران , (اخبار رسمی): معاون نظارتی بانک مرکزی میزان دارایی تمام بانک های کشور را 2 هزار تریلیون تومان و حدود سرمایه آنها را 80 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

فرشاد حیدری

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، فرشاد حیدری شامگاه شب گذشته در برنامه تلویزیونی ثریا که با موضوع آسیب شناسی عملکرد نظام بانکی در زمینه تولید برگزار شد، گفت: موضوع کمبود نقدینگی و تامین مالی موضوعی همیشگی برای واحدهای تولیدی ایران بوده است.

وی با مساله ساز خواندن نقدینگی برای واحدهای تولیدی افزود: واحدهای تولیدی در ایران هیچ گاه بی نیاز از نقدینگی نبوده و هیچ گاه نیز نظام بانکی نتوانسته تقاضای واحدهای تولیدی را به طور کامل اجابت کند.

معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به  اتفاقات سال های 1390 تا 1393 در اقتصاد کشور ،خاطرنشان کرد: افزایش 3 برابری نرخ ارز از یک هزار و 350 تومان به 3 هزار و 500 تومان باعث شد تا نقدینگی ایران افزایش یابد؛ همزمان پرداخت حقوق و دستمزدها نیز متاثر از این موضوع بین 12 تا 15 درصد بالاتر رفت و نقدینگی از 600 میلیارد تومان به بیش از یک هزار میلیارد تومان رسید.

وی حداکثر سقف مجاز بانک ها برای سرمایه گذاری را 40 درصد از سرمایه آنها اعلام کرد و افزود: بین 2,5 تا 3 درصد از منابع بانک ها  باید در پروژه های آنها سرمایه گذاری شود اما این رقم امروز بسیار بالاتر و بین 50 تا 60 درصد است.

معاون نظارتی بانک مرکزی در بخش دیگری از این برنامه دارایی تمام بانک های کشور را 2 هزار تریلیون تومان و حدود سرمایه آنها را 80 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک مرکزی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 18 مرداد ماه 1339 تأسیس گردید. برخی از وظایف بانک مرکزی عبارتند از حفظ ارزش داخلی و خارجی پول ملی کشور، انتشار اسکناس و ضرب سکه‌های فلزی رایج کشور، تنظیم مقررات مربوط به معاملات ارزی و ریالی، نظارت بر صدور و ورود ارز و پول رایج کشور، تنظیم کننده نظام پولی و اعتباری کشور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه