کد: 1395052990695611

باهدف توسعه هدفمند و پایدار فضای سبز کیش صورت گرفت :

کاشت یک میلیون اصله درخت در جزیره کیش

کد: 1395052990695611

http://goo.gl/q97snS

، تهران , (اخبار رسمی): به دستور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش یک میلیون اصله درخت در جزیره کیش کاشته می شود.

کاشت یک میلیون اصله درخت در جزیره کیش

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،بنا به دستور  مونسان ، تهیه وکاشت یک میلیون اصله درخت باهدف توسعه هدفمند و پایدار فضای سبز کیش و  حفظ و تعادل محیط زیست شهری در اولویت طرح های شرکت آب، عمران وخدمات کیش قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز جزیره کیش در تلطیف شرایط آب وهوایی ، تامین سلامت اجتماعی و ایجاد نشاط و شادابی ساکنان و گردشگران تاثیر فراوانی دارد تاکید کرده است با بررسی های دقیق کارشناسی نسبت به آماده سازی عرصه کاشت، تعیین تراکم ،  عملیات مراقبت ونگهداری و تامین بهینه منابع آبیاری با استفاده از پساب فاضلاب های تصفیه شده و یا ساخت آب شیرین کن در صورت لزوم ، یک میلیون اصله درخت از انواع مختلف سازگار با محیط زیست جزیره کیش در نقاط مختلف شهری کاشته شود.

شرکت آب، عمران وخدمات کیش نیز در راستای عملیاتی شدن این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات اولیه را جهت تهیه وکاشت یک میلیون اصله درخت را آغاز کرده است.

کنوکارپوس نقره ای، نارگیل، پالم، چریش، سیانوفیلا، گاروم زنگی، زیتون، سیستان، کهورایرانی، ختمی چینی تری کالر، انواع گل کاغذی، جاتروفا و درمان عقرب در اندازه های یک و یا یک و نیم متری از جمله انواع گونه های سازگار با محیط زیست جزیره کیش هستند که با اجرای این طرح در نقاط مختلف جزیره کیش کاشته خواهد شد. برای کاشت این یک میلیون اصله درخت در فضایی به وسعت 3 میلیون و 800 هزارمتر مربع،3 میلیون تن خاک مورد نیاز است.

لازم به ذکر است در حال حاضر مساحت فضای سبز جزیره کیش بیش از 500 هکتار است که با توجه به جمعیت 27 هزار نفری جزیره کیش، سرانه فضای سبز  در این جزیره زیبا به ازای هر نفر 170  متر مربع  بوده که حدود 9 برابر استانداردهای بین‏المللی است .

  گفتنی است آبیاری فضای سبز در این جزیره مرجانی ، با در نظر گرفتن جنس خاک ماسه ای ، محدود بودن منابع آب زیر زمینی و هزینه های زیاد استحصال آب شیرین از دریا یکی از مهم ترین بخش هایی است که در توسعه فضای سبزمدنظر مسئولان قرار می گیرد. البته در چند سال گذشته به مدد ساخت تصفیه خانه ده هزار متر مکعبی کارشناسان اداره آب و فاضلاب جزیره کیش توانسته اند با بهره گیری از  پیشرفته ترین روش های استاندارد و با تصفیه روزانه 8 هزار متر مکعب فاضلاب شهری، آب مورد نیاز فضای سبز جزیره کیش را تامین کنند. ضمن اینکه سیستم مکانیزه آبیاری قطره ای در فضای سبز، از هدر رفتن آب به میزان قابل توجهی جلوگیری می کند.  سیستم پیشرفته بازیافت زباله های شهری و اجرای موفق طرح تفکیک زباله از مبداء در جزیره کیش نیز بازوی کمکی دیگری برای سبز تر شدن این منطقه گردشگری است، بطوریکه با بازیافت روزانه 75 تن زباله شهری و جداسازی حدود 35 تن از مواد آلی زباله ها برای تولید کود کمپوست، بخشی از کود مورد نیازفضای سبز از طریق بازیافت زباله های شهری فراهم می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد کیش

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است ، که می تواند بآن را به عنوان برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی-آموزشی- تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوریهای نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس ایران دانست.

منتشر شده در سرویس های:

گردشگری و میراث فرهنگی | محیط زیست