اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053091165699

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان:

معلم سالم دانش آموز توانمند تربیت می کند

کد: 1395053091165699

http://goo.gl/DOfREn

، تهران , (اخبار رسمی): دانشگاه فرهنگیان با شعار"معلم سالم و توانا می تواند دانش آموز توانمند تربیت کند " برنامه های اداره کل تربیت بدنی و معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان را افزایش می دهد.

معلم سالم دانش آموز توانمند تربیت می کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ،عباس قنبری،معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اعلام  این خبر گفت:معلم سالم و توانا می تواند دانش آموز توانمند تربیت کند و دانش آموز را در راستای حرکت برای رشد کشور پیش ببرد.
او که در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره کشوری ورزش های همگانی و بازی های بومی و همگانی در اصفهان با بیان اینکه بر اساس نظر جامعه شناسان و مردم شناسان، فرهنگ هر ملت مجموعه ای از عقاید، آداب و رسوم و اعتقادات اجتماعی آنها است، اظهار کرد: فرهنگ دو رویه مادی و معنوی دارد. رویه مادی آن ظاهرها است و رویه معنوی در درون فرهنگ ها قرار دارد که شامل آداب و رسومی است که سبب پیوند اقوام می شود و همین آداب و رسوم است که ما ایرانیان را از خزر تا خلیج فارس به هم پیوند داده است.

وی افزود: آداب و رسوم آن چیزی است که ما در دوران بچگی با آن آشنا شدیم و در آن آداب، اخلاق و مدیریت را یاد گرفتیم. این آداب و رسوم با چیزهای کوچک و بازی های ساده مانند بازی های هفت سنگ و وسطی که هر کدام آموزش های بسیاری داشتند، انجام می شده است.
بازی های بومی آموزشی بودند
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به بازی هفت سنگ، خاطرنشان کرد: بازی های بومی و محلی فقط بازی نبودند، بلکه آموزش نیز در آن انجام می شد. به عنوان نمونه در هفت سنگ شمارش را یاد می گرفتیم و آموختیم سنگ بنا را درست بچینیم، با یکدیگر متحد باشیم و یاد گرفتیم که هر لحظه ممکن است، مشکلی پیش بیاید که باید با هم آن را حل کنیم.
وی اضافه کرد: حیاط خانه هایمان محیط بازی بود و اعضای خانواده با هم بازی می کردند. بازی ها، ما را به هم پیوند می داد و محبت را به ما می آموخت. اما الان تبلت ها و کامپیوتر ها وارد زندگی ها شده است و بچه ها را به گوشه ای سوق می دهد و از جمع دور می کند؛ متاسفانه امروزه بچه ها با تبلت ها انس می گیرند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: 2500 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در 15 روز در دانشگاه زنجان گرد هم آمدند و به رقابت پرداختند، اقداماتی همچون تهیه بسته های آموزشی، فعال کردن انجمن های ورزشی و برگزاری کارگاه های مختلف برای اساتید را انجام دادیم. دانشگاه فرهنگیان در رشته کشتی در مسابقات دانشگاه های کشور اول شد و در بین 110 دانشگاه مقام 13 را بدست آورد، در حالی که برای اولین بار در این مسابقات شرکت می کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی