اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053091395793

توافق برای توسعه گردشگری در مشهد

کد: 1395053091395793

http://goo.gl/4ixRti

، تهران , (اخبار رسمی): رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کرد.

توافق برای توسعه گردشگری در مشهد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان ،میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری،مسعود سلطانی فر در سفر به استان خراسان رضوی، پس از زیارت مرقد مطهر حضرت امام رضا(ع)، در دیدار با ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، زمینه‌های همکاری آستان قدس رضوی و سازمان میراث فرهنگی در حوزه گردشگری و توسعه موزه‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

معاون رییس جمهور در این دیدار گزارشی از چگونگی روند انتخاب مشهد از سوی شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی صنایع دستی گوهر سنگ‌ها ارائه داد و اظهار کرد: در مناسبت‌های مرتبط با گردشگری که در امسال خواهیم داشت، یکی از شهرهای مورد نظر برای فعالیت‌های بین‌المللی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهر مقدس مشهد خواهد بود.در این دیدار برنامه‌های مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین با توجه به اینکه 50 درصد گردشگران خارجی ورودی به ایران با هدف زیارت مرقد مطهر علی بن موسی الرضا (ع) در مشهد و حضرت فاطمه معصومه(ع) درقم به ایران وارد می‌شوند، نحوه خدمات‌رسانی مناسب به این گردشگران با توجه به ظرفیت‌های مشترک آستان قدس رضوی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در این رابطه میان این دو مجموعه همکاری گسترده‌تری انجام شود.

اهمیت حضور گردشگران خارجی برای انقلاب
 در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی از اهتمام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی صنایع  دستی گوهر سنگ‌ها قدردانی کرد و خواستار استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برای خدمات رسانی بیشتر به گردشگران داخلی و خارجی مشهد مقدس شد.
 وی افزود: به نظر من یکی از مهمترین ابزارها برای صدور ارزش‌های انقلاب، حضور گردشگران خارجی در ایران و دیدن پیشرفت‌ها و واقعیت‌های موجود کشور است.تولیت آستان مقدس رضوی خواستار برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر برای میزبانی جمع بیشتری از مسلمانان کشورهای مختلف در مشهد مقدس شد.

 او همچنین با تاکید بر اینکه آستان قدس رضوی در حال توسعه موزه‌های مربوط به این آستان است، خواهان همکاری سازمان میراث فرهنگی برای توسعه موزه‌ها  و حرفه‌ای کردن و تخصصی کردن آنها و استفاده از ظرفیت و توان کارشناسی موجود در این زمینه شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی