اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053192685730

مدیر دفتر مشارکت های سازمان بهزیستی تشریح کرد

ضرورت تشکیل شبکه های خیرین

کد: 1395053192685730

http://goo.gl/94kMO0

، تهران , (اخبار رسمی): ایجاد شبکه‌های بین خیرین سراسر کشور برای جذب مشارکت‌های مردمی و حمایت از مددجویان بهزیستی ضرورت دارد.

ضرورت تشکیل شبکه های خیرین

به گزارش اخبار رسمی‌ به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی، بی نظیر جلالی، مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور  بااعلام این خبر و با بیان اینکه دیگر نمی‌توان مشارکت‌های مردمی را با رویکرد سنتی پیش برد، اظهار کرد: با توجه به گسترش نیازهای جامعه و آسیب‌های اجتماعی باید به سمت مشارکت‌های مدرن برویم.

وی ادامه داد: دیگر نمی‌توان مشارکت‌های مردمی را فقط با ساخت مراکز سالمندان، کمک‌های فیزیکی و ... پیش برد، بلکه نیاز به کمک‌ها و مشارکت‌های معنوی داریم. برای مثال حمایت از یک زن سرپرست خانوار و یا یک معتاد بهبود یافته به صورت فیزیکی کمتر امکان پذیر است.
مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور یادآوری کرد: در این شرایط فقط به افراد دارای تمکن مالی تکیه نمی‌کنیم، بلکه جوانی که می‌تواند خدمتی به مددجوی بهزیستی ارائه کند را نیز جذب می‌کنیم.
جلالی در ادامه خواستار نهادسازی برای جذب مشارکت‌های مردمی شد و خاطرنشان کرد: باید با کمک افراد مشهور و معتمد مردم، نهادهایی ایجاد کنیم که حتی کمترین کمک‌های مردمی نیز در آن جذب شود و با کمک آن کارهای بزرگ انجام دهیم.
از اعتماد به  بهزیستی استفاده کنیم
وی از اعتمادی که مردم به بهزیستی دارند یاد کرد و گفت: باید از این اعتماد برای جلب مشارکت‌های مردمی استفاده کنیم، زیرا امروز بدون کمک خیرین و فقط با منابع و امکانات دولتی نمی‌توان جوابگوی نیازهای مددجویان بهزیستی بود.
به گفته این مسئول، امروزه در تمام دنیا علاوه بر دولت، افراد توانمند نیز در حمایت‌های اجتماعی مشارکت دارند و به افراد نیازمند کمک می‌کنند. حتی به نیازمندانی که شاید خارج از مرزهای کشور آنها باشند.
مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور  بیان کرد: موضوع دیگری که باید در جلب مشارکت‌های مردمی به آن توجه کرد استفاده از سرمایه‌های خارج از کشور و جذب مشارکت ایرانیان مقیم خارج است.
جلالی از موسسه "زنجیره امید" که فقط مختص بچه‌های درگیر سوختگی و بیماری قلبی است به عنوان نمونه‌ای از جلب مشارکت‌های خارجی یاد کرد که بسیاری از افراد مطرح حوزه سینما و هنر عضو آن هستند و از کشورهای خارجی حمایت جذب می‌کنند.
وی در پایان بر لزوم ایجاد شبکه‌هایی بین خیرین سراسر کشور به منظور جذب مشارکت‌های مردمی برای حمایت از مددجویان بهزیستی تاکید کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه