اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053193165793

تلاش برای ثبت جهانی راه‌پیمایی اربعین

کد: 1395053193165793

http://goo.gl/rKVeV2

، تهران , (اخبار رسمی): به دنبال ثبت ملی مراسم اربعین حسینی ،سازمان میراث فرهنگی برای ثبت جهانی راهپیمایی اربعین در یونسکو تلاش می کند.

تلاش برای ثبت جهانی راه‌پیمایی اربعین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مسعود سلطانی‌فر ،معاون رئیس جمهور در با اشاره به اینکه مراسم و راهپیمایی اربعین حسینی به صورت ناملموس به ثبت ملی رسید،گفت: امیدواریم به صورت مشترک با عراق مراسم راهپیمایی اربعین حسینی با عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اهمیت این ثبت ملی عنوان کرد:‌ مراسم و راهپیمایی اربعین حسینی از بزرگترین مراسم‌های دینی دنیا به حساب می‌آید.

وی همچنین با اشاره به اینکه در طول 3 سال گذشته 5 میراث ایرانی به ثبت جهانی رسیده است، گفت: از 30 سال قبل فقط 16 میراث در حوزه میراث فرهنگی به ثبت جهانی رسیده بود ولی خوشبختانه در 3 سال اخیر 5 اثر میراث ایرانی از جمله شهر سفه، اطراف شهر شوش، کویر لوت و 11 قنات ایرانی در یونسکو به ثبت میراث جهانی رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]