اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053193606061

سیدمحمد هادی ایازی:

هدف جشنواره سلامت اصلاح رفتارهای مردم است

کد: 1395053193606061

http://goo.gl/Pv87uI

، تهران , (اخبار رسمی): معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: در دوره مدیریتی جدید وزارت بهداشت پرداختن به اصلاح رفتارهای مردم اهمیت یافته و جشنواره فیلم سلامت هم با این هدف راه اندازی شده است.

هدف جشنواره سلامت اصلاح رفتارهای مردم است

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم سلامت، سید محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور درباره افزایش حجم فعالیت این معاونت در حوزه فیلمسازی و سریال سازی بیان کرد: در دوره مدیریتی جدید وزارت بهداشت پرداختن به اصلاح رفتارهای مردم اهمیت یافته است. زیرا بسیاری از بیماری ها با رفتار درست قابل پیشگیری است. مثلا اگر کسی زمینه ابتلا به بیماری دیابت را دارد و جز آمار 5/5 میلیونی این گروه افراد قرار می گیرد، لازم است تا با دریافت پیام های سلامت محور و رعایت برخی نکات از ابتلا به این بیماری پیشگیری کند.

وی افزود:  اساسا شورای فرهنگ و سلامت وزارت بهداشت با این هدف تشکیل شد و خروجی آن نیز تولید سریال هایی مثل «پریا» است که درحال حاضر از شبکه سه سیما پخش می شود. مطرح کردن بیماری ایدز پیش از این یک تابو در صداوسیما بود. در حالی که اکنون می بینیم درباره چگونگی برخورد با آن یا پیشگیری از این بیماری فرهنگسازی می شود. بنابراین این یک واقعیت است که اگر به کاهش ابتلا به بیماری در جامعه کمک کنیم، هزینه های درمان هم کاهش می یابد و پیشرفت خواهیم کرد.

ایازی به برگزاری اولین جشنواره فیلم سلامت با هدف آگاه سازی مردم درباره رفتارهای سلامت محور اشاره کرد و ادامه داد: جشنواره فیلم سلامت نیز با هدف اطلاع رسانی به مردم در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است. شرکت 24فیلم سینمایی مرتبط، 25 تله فیلم، 12 مجموعه تلویزیونی، 39 فیلم مستند، 35 فیلم کوتاه ، 92 برنامه تلویزیونی و گزارش خبری، 20 تیزر ونماهنگ و 18 اثر دانشجویی  در این جشنواره حاکی از این است که هنرمندان تاکنون دغدغه پرداختن به موضوع سلامتی را داشته اند و طی سال های آتی می توانند به طور گسترده تر به این حوزه ورود کنند.

وی درباره ترکیب هیات داوران در بخش های مختلف جشنواره فیلم سلامت نیز توضیح داد: در انتخاب فیلم های برتر، جنبه های پزشکی و هنری اهمیت دارند. البته جنبه هنری آن اهمیت بسیاری دارد و داورانی انتخاب شده اند که در زمینه های مورد نظر خود شناخته شده هستند. اما در هر بخش کارشناسانی از حوزه سلامت نیز برای بررسی آثار از وجوه پزشکی حضور دارند.

وی در پاسخ به این که سوتفاهمات بین جامعه پزشکی و هنری کشور به دلیل درگذشت زنده یاد عباس کیارستمی چقدر می تواند برگزاری جشنواره فیلم سلامت را تحت تاثیر قرار بدهد، گفت: به نظرم جامعه هنری و پزشکی همدیگر را درک می کنند. به شخصه زاویه زیادی بین این دو گروه نمی بینم. هرچند که کدورتی ایجاد شده است و اگر پزشکی در این رابطه دچار خطا شده است، حتما باید مجازات شود. ضمن این که جامعه هنری از رویدادی که برای سلامت مردم طراحی و اجرایی می شود، استقبال خواهند کرد. زیرا دغدغه همه ما سلامت مردم است و حتما هنرمندان در برنامه های جشنواره ما را همراهی می کنند.

نخستین جشنواره فیلم سلامت به ریاست سیدمحمدهادی ایازی و دبیری ابراهیم داروغه زاده از 1 تا 5 شهریور در پردیس چارسو برگزار خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آوای سلامت هنر

موسسه آوای هنر سلامت یک موسسه فرهنگی هنری است که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاسیس شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر