اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060194525793

جشن شهر جهانی «سفال» در لالجین

کد: 1395060194525793

http://goo.gl/Q9u5w2

، تهران , (اخبار رسمی): جشن شهر جهانی سفال لالجین با درخواست هنرمندان سفال و با موافقت مسئولان میراث فرهنگی در لالجین برگزار می‌شود.

جشن شهر جهانی «سفال» در لالجین

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری؛با موافقت مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در پی درخواست جمع کثیری از هنرمندان سفال لالجین برای برگزاری جشن شهر جهانی سفال در شهر لالجین، مراسم جشن شهر جهانی سفال در لالجین برگزار می‌شود.

در ادامه انتخاب لالجین همدان به عنوان شهر جهانی سفال، جمعی از هنرمندان سفال لالجین همدان طی نامه ای از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور برگزاری جشن شهر جهانی سفال لالجین در این شهر را خواستار شدند.

این هنرمندان اعلام کردند به همین منظور در لالجین تلاش می شود که برنامه ای در خور و شایسته شهر جهانی سفال برای میهمانان خارجی و داخلی برگزار شود.

لازم به ذکر است، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در پی درخواست این هنرمندان پرتلاش لالجین با برگزاری این مراسم در لالجین موافقت کردند.

 جشن شهر جهانی سفال لالجین صبح روز پنجشنبه 4 شهریور ماه با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، استاندار استان، شهردار، مدیرکل میراث فرهنگی استان و جمعی از مدیران ستادی و استانی و نیز هنرمندان سفال لالجین در شهرلالجین همدان برگزار می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش