اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060195305577

تاسیس 20مرکزعالی تحقیقات فناوری‌ نانو در هند

کد: 1395060195305577

http://goo.gl/gEBTsj

، تهران , (اخبار رسمی): دولت هند برای توسعه فناوری‌ نانو، تاکنون بیش از 20 مرکز عالی تحقیقاتی در حوزه فناوری‌نانو در این کشور راه‌اندازی کرده است.

تاسیس 20مرکزعالی تحقیقات فناوری‌ نانو در هند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو  دولت هند برای توسعه فناوری‌ نانو، تاکنون بیش از 20 مرکز عالی تحقیقاتی در حوزه فناوری‌نانو در این کشور راه‌اندازی کرده است. علاوه براین، دولت هند از دوره‌های آموزشی در این حوزه برای پرورش نیروی انسانی کارآمد حمایت می‌کند.

هارش واردهان از وزارت علوم و فناوری هند اعلام کرد که دولت این کشور تاکنون بیش از 20 مرکز عالی فناوری‌ نانو در ایالت‌های مختلف این کشور راه‌اندازی کرده است. از این میان، 12 مرکز مربوط به علم نانو و 8 مرکز مربوط به فناوری‌ نانو بوده است.
دولت هند از تشکیل و راه‌اندازی چنین مراکز تحقیقات عالی در این کشور حمایت می‌کند. سال جاری تقریبا 100 کرور بودجه برای حمایت مالی از تحقیقات اختصاص داده شده‌است که این بودجه به تعداد زیادی از مؤسسه‌های تحقیقاتی این کشور پرداخت شده‌است. از جمله این مراکز می‌توان به مؤسسه علوم و فناوری نانو موهالی (INST Mohali)، مرکز علوم مواد نرم و نانو بنگالور (CeNS) که برای پیاده‌سازی پروژه‌های تحقیقاتی و فناورانه تأسیس شده‌است، اشاره کرد.
علاوه براین، دوره‌های آموزشی کوتاه مدت در این مؤسسه‌ها ارائه می‌شود تا نیروی انسانی کارآمد و ماهر در حوزه فناوری‌ نانو پرورش یابند. اخیراً دپارتمان الکترونیک و مخابرات در کالج مهندسی پنجاب یک دوره آموزشی کوتاه مدت در حوزه فناوری‌ نانو ارائه کرده است که به موضوعات کاربرد فناوری‌ نانو در الکترونیک و فتونیک پرداخته می‌شود. این دوره‌ها در قالب برنامه‌ای موسوم به NanoDev 2016 ارائه می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

جمهوری اسلامی ایران بر اساس چشم انداز بیست ساله، کشوری است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین الملل. کسب این جایگاه جز با تشخیص صحیح، تصمیم درست و اقدام بجا و مؤثر امکان پذیر نیست و قطعاً برای این هر سه باید برنامه ریزی کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]