اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060296225730

با یاری ستاد اشتغال زایی بهزیستی صورت گرفت

ایجاد 136 هزار فرصت شغلی برای مددجویان

کد: 1395060296225730

http://goo.gl/XhFzRf

، تهران , (اخبار رسمی): 136 هزار فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی در دولت یازدهم فراهم شده است.

ایجاد 136 هزار فرصت شغلی برای مددجویان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ،مهناز کاشی ،رئیس دبیرخانه ستاد اشتغال بهزیستی  باعلام این خبر گفت: این تعداد فرصت شغلی از طریق تسهیل گری اشتغالزایی برای جامعه هدف در دولت یازدهم ایجاد شده است.

او افزود:ایجاد شغل ها برای مددجویان به صورت انفرادی، گروهی و تعاونی و یا توسط بخش خصوصی بوده است.

کاشی  با اشاره به اینکه امسال اشتغالزایی 43 هزار مددجوی زیر پوشش در دستور کار بهزیستی قرار دارد، افزود: بهزیستی در زمینه اشتغال تابع شورای عالی اشتغال است.
کاشی تاکید کرد: امسال با توجه به ظرفیت های موجود در کشور و میانگین عملکرد تسهیل گری اشتغال در طول سه سال گذشته، ایجاد این تعداد فرصت شغلی در دستور کار قرار گرفته است.
وی یادآور شد: الگوهای توانمندسازی جامعه هدف این سازمان متنوع و شامل پرداخت تسهیلات، مشوق های حمایتی، بیمه سهم کارفرما و خویش فرما، یارانه ارتقای کارایی معلولان، تشکیل گروه های همیار و خودیار به تفکیک زنان، معلولان و فرزندان ترخیصی از مراکز بهزیستی می شود.
وی میزان اعتبار در نظر گرفته شده امسال برای اشتغالزایی جامعه هدف بهزیستی را سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد که تا پایان آذرماه این سازمان مکلف به معرفی طرح های اشتغالزایی مددجویان به 13 بانک عامل طرف قرارداد است.
کاشی اضافه کرد: فرآیند توانمندسازی شامل خدمات تخصصی به مددجویان از طریق واحدهای توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری است که پس از اعلام نیاز نسبت به آماده سازی شغلی آنها متناسب با بررسی وضعیت جسمی، روحی، روانی و نیازهای مهارتی فرد انجام می شود.
کاشی افزود: اشتغال یکی از فرآیندهای خودکفایی مددجویان است و حداقل شش ماه زمان مورد نیاز است تا فرد پس از ایجاد شغل به خودکفایی کامل برسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی