کد: 1395060296895689

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی در فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی خبر داد

تابلو اختصاصی شرکت‌های دانش‌بنیان دربورس

کد: 1395060296895689

http://goo.gl/0wQWP7

، تهران , (اخبار رسمی): معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تعامل با سازمان بورس و اوراق بهادار برای ایجاد یک تابلو تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار بورس خبر داد.

تابلو اختصاصی شرکت‌های دانش‌بنیان دربورس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی همزمان با هفته دولت در مراسم فستیوال معاونت علمی نوآوری‌های تجهیزات پزشکی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد گفت: با همکاری فرابورس و پارک فناوری پردیس در چندین دوره و فستیوال توانست شرایطی ایجاد کند تا سرمایه‌گذاران و مخترعین کنار همدیگر قرار گیرند.

وی بیان کرد: کشور ما در تولید علم جایگاه بالایی دارد، در گذشته نیز توجه ویژه‌ای به تولید علم می‌شد، اما برنامه‌ریزی دقیقی برای تجاری کردن آن صورت نمی‌گرفت.
دلیری ادامه داد: در سال 2014 جایگاه پایینی در تولید داشتیم. پس این دولت یک احساس خلأ احساس کرد که علم در زندگی روزمره مردم اثرگذار باشد و بتوانیم از علم در نیازهای جامعه بهره ببریم. پس تمرکز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تجاری‌سازی فناوری قرار گرفت.
وی با اشاره به این‌که نیازهایی در این زمینه ازجمله تامین مالی، ایجاد بازار داخلی و خارجی وجود دارد، توضیح داد: کسی که وارد این عرصه می‌شود باید قوانین شرکت در بازار و فعالیت در این حوزه را بداند. 
 معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی  گفت: با توجه به اینکه ما معتقدیم منابع مالی صندوق نوآوری برای فعالیت های دانش بنیان کافی نیست برآن شدیم تا نهادهای مالی دیگری هم در کنار این صندوق قرار بگیرند و بانک ها و صندوق های دیگری نیز درگیر اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان شوند .
وی افزود : صندوق نوآوری و شکوفایی با بیش از سه هزار میلیارد سرمایه و منابع توسعه ملی از طریق کارگزاری بانک ها نیز در این زمینه باید همراهی کنند . 
وی با بیان این‌که منابع مالی بیشتری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان باید تأمین شود، افزود: از طریق بازار سرمایه نیاز به تامین مالی احساس می شود  زیرا که در این حوزه بازار وسیع تری وجود دارد . 
دلیری توضیح داد: در نتیجه با همکاری معاونت علمی، پارک فناوری پردیس این معاونت و فرابورس فرآیند عرضه عمومی به سرمایه گذاران  ایجاد شد که در این راه شاهد شکوفایی بازار بودیم  و بیش از 138 طرح در تبالو فرابورس ایران تا کنون عرضه شده است.

دستاورد رو به رشد بازار دارایی فکری
وی در بیان فرآیند عرضه گفت: فرآیند عرضه در این زمینه در دو دوره اول عمومی بود. اما سپس به نتیجه رسیدیم که باید افراد خاصی را برای هر حوزه در نظر بگیریم. کسانی که این حوزه را بشناسند، بتوانند با چنین اختراعاتی ارتباط برقرار کنند و ریسک پذیری کافی داشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی  ادامه داد: پس ایده برگزاری فستیوال‌های بازار دارای فکری مطرح شد. دو دوره اول این دوره‌ها عمومی بود و دوره سوم به صورت تخصصی برگزار شد که بازخورد خوبی داشتیم.  به صورتی که از هفت طرح ارائه شده یک معامله پیش از این صورت گرفت، سه قرارداد امروز منعقد شد، دو معامله دیگر در حال نهایی شدن هستند.
وی بیان کرد: این نکته که جامعه هدف خاصی را دعوت کردیم و نتیجه مناسبی گرفتیم، نشان داد طرح‌های مخترعان ما طرح‌های خوبی برای ورود به صنعت هستند و ظرفیت بهره‌برداری را ایجاد می‌کنند. 
دلیری با اشاره به این‌که این فستیوال‌ها بازار در حال فعال شدن است، گفت: فستیوال تجهیزات پزشکی هم از این نظر که با سلامت مردم سر و کار دارد موضوع مهمی محسوب می‌شود. امیدواریم شاهد شکوفایی در این حوزه باشیم و با موفقیتی که از خروجی این فستیوال شاهد خواهیم بود بتوانیم چندین فستیوال دیگر تا پایان سال برگزار کنیم.

کسب تابلو اختصاصی شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار بورس
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی  با تاکید بر توافق تازه با سازمان بورس، بیان کرد: برنامه ای در نظر گرفته شده است تا تابلو اختصاصی در بازار بورس برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شود. تعداد زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان شرایط حضور در بازار بورس را دارند، اما اطلاعات کافی در این راستا را کسب نکرده‌اند.
وی توضیح داد: با شرکت‌های دانش‌بنیان وارد مذاکره شده‌ایم تا بتوانند در این تابلو حضور داشته باشند وبرای یک در دوره میان‌مدت که این کار را آغاز کرده‌ایم و جلسات اختصاصی با شرکت‌ها خواهیم داشت، امیدوار هستیم به زودی یک تابلو اختصاصی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار بورس داشته باشیم. 
دلیری ادامه داد: نگاه خاصی که در معاونت علمی، سازمان بورس و دیگر سازمان‌های دولتی فراهم شده است باعث می‌شود نتایج خوبی در این زمینه داشته باشیم. 
وی همچنین به امتیاز جدید دیگری که امروز در بورس مصوب  شد اشاره کرد و گفت: اگر بستر برای مخترعان فراهم شود تا پایان این دولت شاهد شکوفایی بالایی در این حوزه خواهیم بود. 

انعقاد 30 میلیون قرارداد تجاری فناوری در سال گذشته
اکبر قنبرپور، رئیس مرکز فن بازار ملی ایران که زیر مجموعه پارک فناوری پردیس معاونت علمی فعالیت می‌کند، در فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی، بیان کرد: دردو سال گذشته بیش از 120 اختراع روی تابلوی بازار عرضه‌شده‌اند و2 دارایی فکری نیز تبادل شده است که امروز با انعقاد سه قرارداد مربوط به فستیوال لوازم‌خانگی، جمع قراردادهای منعقده به پنج قرارداد و حجم ریالی قراردادها نیز بالغ‌بر 40 میلیارد ریال خواهد شد.

وی گفت: به‌منظور ارائه رو درروی نوآوری‌ها و اختراعات به سرمایه‌گذاران و صنعتگران ، رویدادهایی با نام فستیوال نوآوری‌ها برگزار می‌شود که طی آن‌ها هفت اختراع در یک حوزه تخصصی به‌صورت حضوری برای مخاطبین ارائه می‌شود.
قنبرپور توضیح داد: چهارمین فستیوال این بازار، با عنوان « فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی » با حضور بیش از 50 صنعتگر و سرمایه‌گذار برگزارشده که علاوه بر معرفی هفت اختراع منتخب ، بیش از 50 طرح و اختراع نیز در قالب پوستر و کتابچه ارائه شد.
وی یادآور شد: رویکرد فن بازار تجاری‌سازی و قراردادن سرمایه گذار در کنار مخترعان است، در فن بازار به دنبال ایجاد همکاری‌های مشترک میان مخترعان وصاحبان سرمایه هستیم.
رئیس مرکز فن بازار ملی ایران گفت: سال گذشته فن بازار ذیل پارک فناوری پردیس معاونت علمی 30 میلیارد تومان قرارداد تجاری‌سازی منعقد کرد، که این قراردادها در حوزه‌های انتقال فناوری، جذب سرمایه، کمک به بازاریابی و فروش محصولات بوده است

ارائه هفت طرح تخصصی تجهیزات پزشکی
در فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی هفت اختراع به صورت تخصصی ارائه شد. این اختراعات در زمینه لوله تراشه کافدار کیپ نشدی با برجستگی و شیار مارپیچ، سیستم پیوسته بی‌خطر ساز پسماند عفونی، الکتروشوک خارجی قلبی خودکار با امکان تشخیص بر خط فیبریلاسیون بطنی بودند.
همچنین اختراعاتی چون تخت خواب ارتوپدیک چند منظوره، دستگاه قابل‌حمل فیزیوتراپی سیستم ریوی با تکنیک پرکاشن، طراحی و ساخت دستگاه درمان و جلوگیری از زخم پای دیابتی و آرتروز، ابزاری جهت جلوگیری از انسداد مسیر راه هوایی در انجام فرآیند آندوسکوپی نیز در این رویداد ارائه شد.

رونمایی انعقاد سه قرارداد از دوره گذشته بازار دارایی فکری
در حاشیه این رویداد سه قرارداد دستگاه ظرف‌شویی با سیستم Air Jet ، فیلترشکونین جاذب مواد مضر و سرطانزای دود سیگار، ترازوی سلامتی و غذایی رژیمی هوشمند با امکان تعیین و نمایش ارزش تغذیه‌ای مواد غذایی با توجه به وزن آنها در بازار دارای فکری میان مخترعین و سرمایه گذاران منعقد شد.

هفته دولت 1395، با شعار «اقدام و عمل، ملت دولت؛ امیدوار و استوار» از 31 مردادماه تا 6 شهریورماه برپاست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف