اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060397145791

رئیس سازمان غذا و دارو تشریح کرد

دستاوردهای دارویی در دولت تدبیر و امید

کد: 1395060397145791

http://goo.gl/4McduL

، (اخبار رسمی): معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در آستانه هفته دولت اقدامات و دستاوردهای دارویی سازمان غذا و دارو در دولت تدبیر و امید را تشریح کرد.

دستاوردهای دارویی در دولت تدبیر و امید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو ،رسول دیناروند،معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو  به تشریح اقدامات و دستاوردهای دارویی سازمان غذا و دارو از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم پرداخت.

دیناروند با بیان اینکه سیاستهای حمایت از تولید داخل در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با مشارکت دست اندرکاران بخش های تولیدی، توزیعی، عرضه و انجمنهای صنفی مربوطه در این وزارت تدوین و به مرحله اجرا در آمدند به برخی از آن برنامه ها را ایجاد محدودیت واردات داروها و تجهیزات پزشکی درصورت تولید همان محصول در داخل منوط به ضرورت تامین بازار و ممنوعیت ثبت فرآورده های دارویی و تجهیزات پزشکی جدید مشابه تولید داخل از منابع خارجی برشمرد.

وی ضمن اشاره به استفاده از اهرم قدرت خرید وزارت بهداشت برای حمایت از محصولات و تجهیزات پزشکی تولید داخل  از اصلاح قیمت فرآورده های تولیدی، متناسب با قیمت های محصولات برند خارجی به منظور افزایش قدرت رقابت محصولات داخلی و ارتقاء کیفیت آنها سخن گفت و تصریح کرد: از شرکت های دانش بنیان دارویی و تجهیزات پزشکی بصورت جدی حمایت کردیم و تمهیداتی اندیشیدیم تا در فرایندهای ثبت فرآورده های تولیدی این شرکت ها  تسهیل شود.

 این مقام مسئول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کنترل و کاهش چشمگیر قیمت فراورده های دارویی و تجهیزات پزشکی واردات و کنترل هزینه های القایی و کنترل مصرف دارو و تجهیزات پزشکی بخصوص در بخش های دولتی را به عنوان دیگر اقدامات مهم سازمان غذا و دارو در دولت تدبیر و امید معرفی کرد.

دیناروند همچنین ادامه داد: به منظور مثبت کردن تراز دارویی، توسعه صادرات فرآورده های دارویی و تجهیزات پزشکی را تحت لوای پشتیبانی وزارت بهداشت قرار داده و اهرمهای حمایتی خود را برای این مهم به کار گرفتیم. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به تاکیدات مقام معظم رهبری بر  استراتژی موثر اقتصاد مقاومتی و تاثیر آن  در اعمال  سیاستها  و برنامه های  سازمان غذا و دارو نیز پرداخت تا به این بهانه دستاوردهای سازمان متبوعش را سالهای اخیر  تشریح نماید.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، افزایش سهم بازار داروهای تولید داخل در 3 سال اخیر از حدودا 60 درصد به نزدیک 70 درصد همچنین افزایش میزان صادرات دارو  طی دو سال اخیر را نتایج تلاشهای شبانه روزی و دارای برنامه وزارت بهداشت ارزیابی کرد و کاهش قیمت میانگین اقلام داروی وارداتی به میزان 26.5درصد در سال 93  و 14 درصد در سال 94 را که به ترتیب حدود105 و121 میلیون یورو صرفه جویی ارزی را باعث افتخار و خوشحالی خواند.

دیناروند پس از آنکه گریزی به کاهش سهم هزینه های دارو و ملزومات پزشکی از کل هزینه های سلامت از 21.9 درصد در سال 92 به 14.4 درصد در سال 93 که چیزی معادل 35درصد کاهش است، زد از کاهش ارزبری واردات دارو از حدود 1.3 میایارد دلار در سه سال قبل به حدود یک میلیارد دلار در سال قبل گفت و اذعان داشت:  که این آمار در حالیست که در سالهای 93و  94 علی رغم تامین بسیاری از داروهای بیماریهای صعب العلاج و خاص می بایست در جهت رفع کمبودهای دارویی در اوضاع نابسامان دارویی مربوط به سالهای 91 و 92 نیز اقداماتی انجام می دادیم.

رئیس سازمان غذا و دارو  در پایان با تاکید بر اینکه که با قدرت بیش از پیش سیاستهای مطلوب خود را ادامه خواهد داشت خصوص حوزه صادرات خاطر نشان کرد: با توجه به پتانسیل منطقه برای ورود شرکتهای دارویی به بازار آن کشور از جمله عراق، روسیه و کشورهای CIS با مشارکت سازمانهای غیر دولتی و صنفی اقدامات زیر ساختی از جمله ایجاد هماهنگی  و انعقاد تفاهمنامه های فیمابین برای ثبت دارو های ایران در آن بازارها انجام داده ایم که بزودی طعم شیرین آن را صنعت دارو سازی داخلی خواهد چشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و دارو ایران در 15اسفند 1389 در شورای عالی اداری تصویب و تشکیل شد.مسئولیت این سازمان بر عهدهٔ معاون غذاو داروی وزارت بهداشت است. شیوه‌های حمایت از سلامت مردم درمواجهه با فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و نیز مواد غذایی فرایند شده و راهکارهای کاهش انگیزه‌های قاچاق، و جلوگیری از قاچاق با پیگرد جعل آرم وزارت بهداشت روی لوازم بهداشتی و آرایشی،از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]