اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060397365812

از سوی موسسات آموزشی و حمایتی محقق شد

ساماندهی 1408 کودک کارو خیابان

کد: 1395060397365812

http://goo.gl/hbEM0D

، تهران , (اخبار رسمی): طی 6ماه گذشته هزار و 408 کودک خیابانی از سوی موسسات آموزشی و حمایتی ساماندهی شدند که 60 درصد این کودکان از اتباع خارجی هستند.

ساماندهی 1408 کودک کارو خیابان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی ، اصغر باقری سرپرست بهزیستی استان تهران در مراسم افتتاحیه طرح حمایتی آموزشی کودک و خانواده گفت: کودکان جزء دسته گروه های در معرض خطر و آسیب در دنیا قرار گرفته اند، زیرا 70 تا 80درصد شخصیت در دوران کودکی شکل می گیرد.

وی افزود: بخشی از کودکان به لحاظ فقدان سرپرست موثر جز گروه های پر خطر قرار گرفته اند و متاسفانه به لحاظ فقدان برنامه های موثر و عدم استفاده از ظرفیت های ملی در کشور نتوانسته ایم از ظرفیت های مناسب موجود در جامعه استفاده کنیم.

سرپرست  بهزیستی استان تهران ادامه داد: گاهی با اجبار خانواده ها پای کودکان به خیابان ها باز می شود و از آنها به عنوان حامل مواد مخدر استفاده می شود، در صورتی که جای کودک در کانون خانواده است.
باقری تصریح کرد: طی 6 ماه گذشته هزار و 408 کودک از سوی 17 موسسه آموزشی‌حمایتی خانواده ساماندهی شده اند که 60 درصد آنها جز اتباع خارجی بودند.
وی تاکید کرد: کشور ما پذیرنده کودکانی از کشور های همسایه است که این کودکان جز ضعیف ترین افراد جامعه خود بودند، لازم است دستگاه های دولتی ذی ربط در ساماندهی این کودکان در کنار بهزیستی قرار بگیرند تا دیگر کودکی را در خیابان ها مشاهده نکنیم.
سرپرست بهزیستی استان تهران بیان کرد: طرحی که امروز با عنوان طرح مراکز حمایتی‌ آموزشی کودک و خانواده افنتاح می شود، طرحی نو در کشور محسوب می شود، اما باید توجه داشت که در اجرای این طرح ها آموزش نقش موثری دارد، زیرا بیشتر افراد به علت نا آگاهی دست به اشتباه می زنند و در زمینه آگاه سازی نقش صدا و سیما بسیار موثر است.
باقری افزود: در قوانین جمهوری اسلامی ایران بحث جمع آوری کودکان وجود ندارد، بلکه به شناسایی و جذب آنها اشاره شده است و این موضوع دارای بحث های حقوقی ظریفی است.
وی گفت: باید کاری کنیم که قبل از ورود کودکان به خیابان ها، ما به سراغ آنها برویم و خانواده هایی که کودکان آنها مستعد خیابانی شدن هستند مورد آموزش قرار بگیرند که این موضوع جز اهداف طرح حمایتی و آموزشی کودک و خانواده است.
هدف اصلی این طرح فعالیت و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از حضور کودکان کار در خیابان بر کودک، خانواده و جامعه عنوان شده است.
از دیگر اهداف این طرح ارتقاء سلامت فردی، اجتماعی و روانی، کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی کودکان خیابانی، توانمند سازی کودکان خیابانی و خانواده های آنها، پیشگیری و کاهش مخاطرات ناشی از حضور کودک در خیابان بر خانواده و جامعه است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه