کد: 1395060397615689

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی خبر داد

حمایت از تجاری سازی محصولات داخلی

کد: 1395060397615689

http://goo.gl/uT6uw2

، تهران , (اخبار رسمی): معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تجاری سازی محصولات تولید شده از سوی شرکت های دانش بنیان حمایت می‌کند.

حمایت از تجاری سازی محصولات داخلی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همزمان باهفته دولت ،امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در بازدید از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران جهاد دانشگاهی بر پتانسیل بالای شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه انجام تحقیقات گسترده و تأمین سرمایه اولیه جهت طرح های کلان حمایت می‌کند.

حمیدیه با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی در ستاد و اهداف این کارگروه ها در جهت شناسایی فعالیت های مراکز مختلف بر معرفی خدمات قابل ارائه به تمام مراکز تحقیقاتی و مراکز مرتبط با این حوزه  تأکید نمود و افزود: کارگروه های ستاد پتانسیل مناسبی در جهت معرفی خدمات این مجموعه است. 
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی تکنولوژی ویرایش ژنی را یکی از اهداف و اولویت های مهم ستاد دانست و گفت بانک سلولی با توجه به ظرفیت های موجود می تواند در این حوزه اقدامات موثری انجام دهد. 

جمع آوری و بانک سلول‌های حیوانات در حال انقراض در اولویت است
سید ابولحسن شاهزاده فاضلی رئیس مرکز ملی و ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران به ارائه توضیحاتی در مورد تأسیس و راه اندازی  زیست بانک ایران در جهاد دانشگاهی پرداخت و افزود: مجموعه بانکی های زیستی در تمام دنیا به صورت کتابخانه ژنتیکی ارائه خدمات انجام می دهد.
 وی جمع آوری و بانک سلول‌های حیوانات در حال انقراض را یکی از اولویت های این مرکز معرفی کرد و اظهار داشت: این مجموعه در حال تلاش است در زمینه مورد اشاره با هزینه ارزان و با کیفیت بالا  به ارگان های نیازمند ارائه خدمت کند.
رییس مرکز ملی و ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران بحث نگهداری و شناسنامه دار کردن میکرو ارگانیسم های موجود را از توانایی های این مرکز دانست و گفت: نزدیک به 50 گونه جدید میکروبی در ایران شناسایی شده است که اهمیت زیادی در صنعت زیست فناوری خواهند داشت، همچنین شناسایی و دانش نگهداری در این مجموعه به شکل استاندارد در انواع مختلف میکروارگانیسم ها انجام می گیرد.
گفتنی است در طی این جلسه بازدیدی از مراکز و آزمایشگاه های مختلف این مرکز بعمل آمد دکتر فرزانه و همکاران این مجموعه توضیحاتی در مورد انجام انوع تست های STR و بیوشیمی و تشخیص آلودگی ویروسی در آزمایشگاه مولکولی ارائه کرد.

هفته دولت 1395، با شعار «اقدام و عمل، ملت دولت؛ امیدوار و استوار» از 31 مردادماه تا 6 شهریورماه برپاست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف