کد: 1395060397675689

محتوای دیجیتال اولویت‌های جدی توسعه فناوری

کد: 1395060397675689

http://goo.gl/PcRDYv

، تهران , (اخبار رسمی): معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با حضور در شرکت «پیشگامان یاراکیش» از توانمندی‌ها و دستاوردهای این شرکت فناور فعال در حوزه فضای مجازی، بازی‌های موبایلی و تولید محتوا دیدن کرد.

محتوای دیجیتال اولویت‌های جدی توسعه فناوری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، با حضور در شرکت یاراکیش از توانمندی‌ها و دستاوردهای این شرکت فعال حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فضای مجازی و بازی های رایانه ای کشورمان در عرصه‌هایی چون تولید محتوای دیجیتال، ساخت بازی‌های ویدئویی، انتشار مجله بازی‌نما، برنامه‌نویسی سامانه پرداخت و پلتفرم‌ مشاغل حوزه بازی دیدن کرد.

ستاری، در جریان بازدید از بخش‌های گوناگون این شرکت با اشاره به ظرفیت بالقوه کشورمان در عرصه e-commerce بیان کرد: این حوزه یکی از اولویت‌های جدی در حوزه فناوری و کارآفرینی است و فناوران کشورمان نه تنها توانمندی خوبی در بازارهای داخلی بلکه در عرصه بین‌ا‌المللی خواهند داشت.
رییس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بناین، نیاز توسعه این حوزه را فرهنگ‌سازی دانست و افزود: فرهنگ این فناوری به موازات آن حائز اهمیت است و در واقع این حوزه صنایع خلاق فرهنگی است بنابراین اگر فرهنگ‌سازی این عرصه مورد توجه قرار گیرد، محصولات این حوزه همگام با یکدیگر تجاری شده و توسعه خواهند یافت.
محمد مهدی بهفرراد، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت با فعالیت در عرصه تولید محتوای مکتوب و دیجیتال بازی‌های ویدئویی، طراحی و ساخت اپلیکیشن‌های یکپارچه پرداخت، تولید بازی‌های ویدئویی تحت پلتفرم‌های همراه و ارائه خدمات این حوزه، تلاش می‌کند پازل فناوری بازی‌های ویدئویی را تکامل ببخشد.
این فعال فناور، با اشاره به محوریت قرار گرفتن ایده‌های نو برای تولید محصولات فناور فضای دیجیتال افزود: تیم کاری متشکل از 150 نفر از نیروی انسال فناور و خلاق کشورمان، علاوه بر بازارهای داخلی، به بازارهای بین‌المللی نیز تمرکز دارد.

تولید محتوای مکتوب تا ساخت بازی‌های ویدیویی
این شرکت فعال حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از سال 1383، کار خود را با تولید مجله «بازی‌نما» آغاز کرد و تاکنون با تولید محتوای مکتوب و دیجیتال عرصه بازی‌های ویدئویی، بخشی از اقتصاد این صنعت را در کشورمان فعال سازد.
این شرکت از سال 92 با ساخت بازی «خروس‌جنگی» به عرصه بازی‌های ویدئویی مخصوص دستگاه‌های همراه وارد شد که این بازی با بیش از 5میلیون و هشتصدهزار مرتبه بارگذاری، پراستقبال‌ترین بازی سال 93 شناخته شد.
ساخت بازی‌های دیگری چون «صفرتاصد»، و «فوتکار» از تولیدات پراستقبال این شرکت در عرصه بازی و راه‌اندازی سامانه اینترنتی مشاغل بازی‌های ویدئویی IranGamejobs از دیگر فعالیت‌های این شرکت در راستای توسعه فناوری محتوای دیجیتال کشور است.  
گفتنی است در بازدید از بخش‌های گوناگون این شرکت چون برنامه‌نویسان تحت سرور و کلاینت، طراحان بازی، سامانه مشاغل بازی و دیگر بخش‌ها، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و مجتبی هاشمی دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی، کریمی رییس بنیاد بازی های رایانه ای ستاری را همراهی کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف