اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060398095596

الزام برچسب گذاری مواد غذایی تراریخته

کد: 1395060398095596

http://goo.gl/bP9zAO

، تهران , (اخبار رسمی): دبیر کمیته ایمنی زیستی وزارت بهداشت از الزام برچسب گذاری مواد غذایی تراریخته خبر داد.

الزام برچسب گذاری مواد غذایی تراریخته

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی کانون صنایع غذایی ایران، مهرناز خیر اندیش دبیر کمیته ایمنی زیستی وزارت بهداشت در زمینه روغن هایی که بر  بسته بندی آنها که به عنوان "تغییر ژنتیک یافته"  قید شده است، گفت: براساس ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام مواد غذایی که احتمال تراریخته بودن  آن ها در بازار مصرف وجود دارد باید برچسب گذاری شود.

وی هدف از برچسب گذاری محصولات غذایی تغییر ژنتیکی یافته امکان ردیابی آنها در بازار و همچنین احقاق حق مصرف کننده ذکر کرد.

این مقام مسئول افزود: سازمان متبوع برای اطمینان از سلامت این محصولات، بررسی مورد به مورد انجام و در صورت اخذ تاییدیه های لازم، اقدام به صدور مجوز می کند.

دکتر خیر اندیش در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر روغن ذرت و روغن سویا در بازار مصرف برچسب گذاری می شود که نشان دهنده تایید ایمنی و سلامت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانون انجمن های صنایع غذایی ایران

کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در سال 1382 با مشارکت انجمن‌های فعال در صنایع غذایی کشور تشکیل شده است. هدف از تشکیل کانون، ایجاد هماهنگی بین تشکل‌های موجود جهت برقراری و حفظ ارتباط منظم با مراجع ذیصلاح و پیگیری مسائل و مشکلات اعضاء به صورت گروهی، برنامه‌ریزی برای ارائه الگوها و طرح‌های کارشناسی و موثر جهت توسعه بهره‌وری و بهبود صنایع غذایی کشور می‌باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]