اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060498705699

رشد 4 درصدی پوشش تحصیلی

کد: 1395060498705699

http://goo.gl/bYDgmk

، تهران , (اخبار رسمی): معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش استقرار پایۀ دهم را مهم ترین فعالیت در پروژۀ مهر سال تحصیلی 96-1395 برشمرد.

رشد 4 درصدی پوشش تحصیلی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  وزارت آموزش و پرورش ،علی زرافشان، معاون آموزش متوسطۀ وزارت آموزش و پرورش، ضمن تبریک هفتۀ دولت و گرامیداشت یاد و خاطرۀ شهیدان رجایی و باهنر، گفت: مهمترین هدف آموزش و پرورش در دولت یازدهم، توسعۀ ارتقای کیفیت بوده است زیرا عامل کلیدی در توسعه یافتگی کشور در دستان آموزش و پرورش است.

زرافشان در ادامه افزود: بر اساس برنامه ریزی های وزارت آموزش و پرورش در مدت سه سال دولت تدبیر و امید، پوشش تحصیلی 4 درصد افزایش یافته است و اکنون 97 درصد دانش آموزان 12 تا 14 سال در حال تحصیل می باشند.

وی علت عدم تحصیل 3 درصد باقی مانده از پوشش تحصیلی را ازدواج و کمک به اقتصاد خانواده برشمرده و اظهار داشت: برای جذب 3 درصد دانش آموز 12 تا 14 سال بازمانده از تحصیل مشارکت و تعامل وزارت کار و امور اجتماعی و آموزش و پرورش را طلب می کند.

معاون آموزش متوسطۀ وزارت آموزش و پرورش افزایش یک و نیم نمرۀ معدل دانش آموزان و 85 درصد قبولی در امتحانات نهایی را از مهم ترین تأثیرات کیفیت بخشی آموزشی برشمرده و خاطر نشان کرد: در کنار شاخه های نظری-پرورشی نخبگان مهارتی در کاردانش، یکی از اهداف آموزش و پرورش است که در سال جاری با مشارکت دانشگاه تهران و دانشگاه کارآفرین، 250 هنرآموز کارآفرین تربیت شده است.

زرافشان، پیوند آموزش با زندگی را رویکرد جدید آموزش و پرورش برشمرده و یادآور شد: دروس جدید از جمله سواد رسانه ای محیط زیست و سلامت بر اساس نیاز جامعۀ امروز به دانش آموزان آموخته می شود که برای تسهیل در آموزش این دروس تأمین نیروی انسانی، با رعایت جنیست و رشته و آموزش های ضمن خدمت از برنامه های کیفیت سنجش در آموزش دروس جدید است.

وی در پایان برگزاری دومین جشنوارۀ نوجوان خوارزمی به عنوان حلقۀ ارتباطی میان جشنواره جابربن حیان و جوان خوارزمی دانسته و خاطر نشان کرد: توسعۀ پژوهشسراها، باور ملی و ظرفیت های علمی دانش آموزان را بالا می برد که در برنامه تعالی مدیریت به آن توجه ویژه ای شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش