کد: 13950606100065689

اساسنامه جدید کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار تصویب شد

نقش بسزای فناوری در اقتصاد دانش بنیان

کد: 13950606100065689

http://goo.gl/Cy285W

، تهران , (اخبار رسمی): معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری با اعلام خبر تصویب اساسنامه جدید کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار، به امکان پذیرشدن ثبت کانون ها در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری نیز اشاره کرد.

نقش بسزای فناوری در اقتصاد دانش بنیان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همزمان با هفته دولت ، محمود شیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی از تصویب اساسنامه جدید کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار خبر داد و گفت: کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار به استناد بند "ب" از بخش اول و بند"2" از بخش دوم فصل پنجم نقشه جامع علمی کشور و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس می شوند. پس از برگزاری سومین جلسه شورای سیاستگذاری کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار و اخذ و اعمال نظرات و پیشنهادات اعضای شورا، اساسنامه بازنگری شده به تصویب کلیه اعضای شورا رسید.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی، شکل گیری کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار را فرصتی مناسب جهت افزایش هم گرایی و هم افزایی بین عناصر تأثیرگذار و تعامل میان نهادهای عرضه و تقاضای فناوری دانست و ادامه داد: کانون ها در تدوین و ارائه راهکارهای لازم جهت رفع موانع توسعه صنعت و بازار با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه مورد فعالیت خود نقش به سزایی خواهند داشت.

وی، تغییرات ساختاری در کانون ها به منظور چابک‌سازی ساختار آن ها، محوریت دادن به بخش خصوصی در ساختار و اداره کانون‌ها و امکان بهره‌گیری از افراد صاحب‌نظر و خبره دانشگاهی در قالب کارگروه‌های تخصصی در کانون را مهمترین ویژگی های اساسنامه جدید عنوان کرد.

شیخ زین الدین افزود: تصویب اساسنامه جدید، ثبت کانون‌ها در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری را امکان پذیر ساخته و از این پس کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار به عنوان تشکل حقوقی شناسنامه دار و دارای ساختار اداری و مالی مستقل می توانند به فعالیت های خود ادامه دهند. هدف اصلی این کانون ها بهبود کسب و کارهای مهم در کشور با بکارگیری فناوری های جدید و تشویق نوآوری در آنهاست.

هفته دولت 1395، با شعار «اقدام و عمل، ملت دولت؛ امیدوار و استوار» از 31 مردادماه تا 6 شهریورماه برپاست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف