کد: 13950606100935689

با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی طراحی و ساخته شد

اینورتر فتوولتائیک پل متوالی در کشور

کد: 13950606100935689

http://goo.gl/HPmb5z

، تهران , (اخبار رسمی): طراحی و ساخت اینورتر فتوولتائیک پل متوالی در حالی در کشور انجام شد که محققان در دنیا مشغول تحقیق بر روی این فناوری هستند.

اینورتر فتوولتائیک پل متوالی در کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حسین ایمان عینی مجری پروژه "طراحی و ساخت اینورتر فتوولتائیک پل متوالی برای تزریق یک مرحله ای و با بازده بالا انرژی خورشیدی به شبکه" که با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی به اتمام رسانده درباره اهمیت انجام این پروژه اظهار کرد: یکی از مواهب ارزشمند طبیعت انرژی است، بشر از ابتدای تاریخ به شیوه‌های متفاوت کوشیده است با به کارگیری انرژی‌های فراوان و در دسترس طبیعت، فعالیت‌های خود را به آسانی و با کمترین هزینه و بالاترین سرعت به انجام رساند و گامی برای آسایش بیشتر بردارد.

وی ادامه داد: کشور ما نیز از نظر شرایط جغرافیایی در منطقه‌ای است که از نظر انرژی خورشیدی دریافت بسیار خوبی وجود دارد بنابراین باید از این موهبت استفاده کرد و کشور به سمت استفاده از انرژی‌های نو و پاک حرکت کند یکی از این مکانیسم‌ها اینورتر فتوولتائیک است.

عینی با بیان اینکه اینورتر فتوولتائیک مبدلی برای تبدیل انرژی خورشیدی به الکتریکی است گفت: در این پروژه نوع خاصی از اینورتر برای استفاده در توان‌های متوسط و بالا طراحی و ساخته شد که جزء فناوری‌های جدید در دنیا مطرح است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران طراحی و ساخت این اینورتر را گامی در جهت استفاده از فناوری‌های روز در دنیا دانست و ابراز کرد: نمونه آزمایشگاهی این اینورتر ساخته شده و در دانشکده برق دانشگاه تهران نیز نصب شده است و از نظر آرایش نوع جدیدی در این اینورتر به کار رفته که در دنیا تازه در حال تحقیق بر روی آن هستند.

وی همچنین درباره تجاریسازی این اینورتر عنوان کرد: خلق ایده و حل مشکل وظیفه پژوهشگران است برای بحث تجاریسازی برای نهادهای دیگر وارد عمل شوند. در چند سال آینده حتما شاهد تولید نمونه‌های صنعتی این اینورتر در دنیا خواهیم بود در حالیکه ما امروز در کشور آن را طراحی و ساخته‌ایم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف