اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950606100945730

دستاوردهای انستیتو پاستور ایران در هفته دولت اعلام شد

ثبت داخلی 40 اختراع

کد: 13950606100945730

http://goo.gl/5hjPgE

، تهران , (اخبار رسمی): اقدامات انستیتو پاستور ایران در دولت یازدهم به مناسبت هفته دولت اعلام شد .

ثبت داخلی 40 اختراع

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت  و درمان ،در سه سال اخیر محلول های تزریقی کلرور پتاسیم 15درصد، کلرور سدیم 5درصد، دکستروز50درصد دکستروز20درصد، لیدوکائین 2 درصد، سولفات منزیم 50درصدو سولفات منزیم 20درصد، فرآورده های نوترکیب، واکسن ب ث ژ، واکسن های ویروسی، آنتی ژن واکسن ضد هاری دامی و محصولات بخش علوم حیوانات در لیست تولید این مرکز قرار گرفته است .

بر اساس این گزارش در دولت یازدهم 40فقره اختراع ثبت داخلی و  تعداد 29 طرح فناورانه حمایتی و 15 طرح فناورانه وام مصوب شده است.

همچنین به منظور  تشخیص بیماری های لپتوسپیروز، لیشمانیوز، توکسوپلاسموز، قارچ های عمقی، سل، بروسلوز، تب و راش عفونی، بورلیوز، بوتولیسم، سیاه زخم بسترسازی استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد 15189 در آزمایشگاه ها برای ایجاد آزمایشگاههای مرجع و همکار با توجه به نیاز کشور صورت گرفته است.

  ایجاد دو آزمایشگاه تشخیص قبل از تولد و هاری  و یک آزمایشگاه انفلوانزا ،ایجاد شبکه آموزش در سایت انستیتو برای آموزش آبشاری کارکنان بهداشتی سراسر کشور، استقرار سیستم مدیریت بیوریسک در آزمایشگاهها، برگزاری چهار کارگاه مدیریت حمل و انتقال امن و ایمن نمونه با همکاری آزمایشگاه مرجع سلامت جهت کارشناسان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی در نیمه دوم سال 94 از دیگر اقدامات انستیتو پاستور ایران می باشد.

 تأسیس اولین پارک فناوری سلامت و همکاری با 40 شرکت دانش بنیان برای تولید علم به ثروت،  کسب رتبه اول در جشنواره رازی برای انتشار مقاله های علمی ، ایجاد شبکه آموزش کشوری برای ارائه خدمات تخصصی به مرکز مدیریت بیماریها و آزمایشگاه مرجع سلامت،راه اندازی کمیته تحقیقات دانشجویی و برگزاری 9 کارگاه آموزشی داخلی برای ارتقاء آموزش دانشجویان نیز از اهم اقدامات انستیتو پاستور ایران است.

ارائه خدمات استقرار سیستم مدیریت کیفیت توسط کمیته مدیریت تضمین کیفیت با استفاده از استراتژی استقرار سیستمهای دهگانه شامل سیستم آزمایشگاهها و ارائه خدمات، سیستم پذیرش و جوابدهی، حفاظت از اطلاعات بیمار، سیستم مدیریت فنی، سیستم ایمین، حفاظت از بیمار و کارکنان، سیستم مستندسازی، کنترل مدارک و سوابق، سیستم آموزش، سیستم ارزیابی منابع، سیستم تضمین کیفیت، سیستم ممیزی داخلی و سیستم بازنگری مدیریت به صورت درون سازمانی ،از جمله خدمات تخصصی این مرکز بوده است.

براساس این گزارش با پایه ریزی و استقرار این سیستم  تعداد آزمایشگاههای مرجع و همکار مرجع انستیتو پاستور ایران از تعداد 2 مورد در پایان سال 1390 به 12 مورد در پایان سال 1394 رسید.

همچنین تولید دانش، توسعه فناوری و نوآوری به منظور کمک به پیشگیری، شناسایی، تشخیص زودرس و کمک به درمان مراقبت و دیده بانی بیماری های عفونی و صعب العلاج در راستای نیازهای نظام سلامت. پژوهش های کاربردی در راستای تولید واکسن، دارو و فرآورده های بیولوژیک با اولویت بیماری های مسری و صعب العلاج و پایش بیماری های نوپدید و بازپدید  از مهمترین اهداف و ماموریت های حوزه پژوهشی انستیتو پاستور ایران در دولت یازدهم بوده است.

بر اساس این گزارش ، حوزه تحقیقات، فناوری و آموزش انستیتو پاستور 266 طرح  مصوب ، 29 جلد کتاب تخصیص امتیاز شده ،چاپ 1427 مقاله در مجلات ISIوPubmed:  را نیز در سه سال اخیر در کارنامه خود دارد .

در یافت جایزه ملی کیفیت غذا و دارو ISO) 9001) در سطح اشتهارد سطح1 ستاره  سال 93(2008)،در یافت جایزه ملی کیفیت غذا و دارو در سطح اشتهارد 2 ستاره  سال 1395 و در یافت 18 مجوز  صادراتی   CPP , FSC از سال 92 تا 95 از جمله دستاورد های انستیتو پاستور ایران در حوزه تولید بوده است 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان