اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060699605730

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

در سه سال گذشته از 100 قلم دارو رونمایی شد

کد: 1395060699605730

http://goo.gl/f1buk1

، تهران , (اخبار رسمی): 97 درصد از داروی مصرفی کشور در داخل تولید می شود که 70 درصد از ارزش ریالی بازار دارو را به خود اختصاص داده در حالی که این رقم، در ابتدای دولت یازدهم 62 درصد بود.

در سه سال گذشته از 100 قلم دارو رونمایی شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ، سید حسن هاشمی  وزیر بهداشت ،در آیین افتتاح دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابااعلام این خبر گفت : در دولت یازدهم توانستیم 100 قلم داروی جدید را وارد بازار کنیم و حوزه داروسازی یکی از مثالهای عینی شکوفایی اقتصاد مقاومتی است چرا که می تواند به کاهش وابستگی به خارج از کشور، رونق تولید، ارزان شدن خدمت و ارز آوری کمک کند.

وزیر بهداشت با اشاره به بیمه شدن 11 میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه در کشور، خاطرنشان کرد: افزایش شمار بیمه شدگان، علاوه بر افزایش مصرف و دسترسی مردم، واردات کشور را 350 میلیون دلار نسبت به سال 92 کاهش داد.

هاشمی ضمن قدردانی از تلاشهای مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در افتتاح این دانشکده، گفت: امیدواریم که جامعه داروسازی استان خراسان رضوی با توجه به امکانات موجود و سرمایه گذاری آستان قدس رضوی بتواند در جهت کاهش وابستگی کشور، افزایش صادرات و ارزآوری موفق باشد چراکه جامعه داروسازی استان پیشینه، ظرفیت و توانمندی بسیار بالایی دارد و بسیاری از مدیران موفق بخش دارویی کشور، فارغ التحصیلان دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

وزیر بهداشت تعداد دانشمندان یک درصد برتر جهان در سال 92 در کشور را 8 نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تعداد دانشمندان یک درصد برتر جهان در ایران 36 نفر است که 50 درصد از آنها داروسازان هستند که برای کشور مایه افتخار است.

اودر ادامه افزود: خوشبختانه برخی از کارهای سخت و نشدنی مانند برجام در این دوره با لطف خدا و سعی و تلاش دولت به سرانجام رسید و اتفاقا موفقیت دولت در انتخابات در 24 خرداد از مشهد آغاز شد و دکتر روحانی بارها در سخنان خصوصی به من گفته که خدا خواسته و ما برای خدمت گزاری به مردم آمدیم و خدا هم همه امور را درست می کند.

هاشمی با بیان اینکه در برجام، تا اندازه ای از جمهوری اسلامی ایران، شری دور شد، تصریح کرد: درست است که به همه خواسته های خودمان نرسیده ایم اما تقریبا 60 درصد از اهداف کشور محقق شده و چنین موفقیتی برای کشوری که با چندین قطعنامه ظالمانه روبرو بود و با قدرت های دنیا مذاکره می کرد، مناسب است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با اعضای دولت جمله ای عبرت آموز برای برخی از افرادی که به سخنان ایشان تاسی می کنند، اشاره کردند و فرمودند که من به تیم مذاکره کننده اعتماد کامل دارم و از آنها تشکر می کنم زیرا هر آنچه از دستشان بر می آمد انجام دادند و نکاتی که من می گویم و انتقاداتی که می کنم برای طرف مقابل است.

وی داشتن انصاف برای انتقاد کردن از حوزه های مختلف را مناسب ارزیابی کرد و گفت: خیلی خوب است که انسان در زندگی شخصی و اجتماعی خود انصاف داشته باشد و باید نکات منفی و مثبت را با هم ببینیم. از ابتدای انقلاب تا کنون کشور از افراط و تفریط رنج برده و آسیب دیده  است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اقدامات دولت در موضوع برجام خلاصه نمی شود، گفت: در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و صنایع نفت و گاز اقدامات ارزنده ای انجام شده بگونه ای که برای نخستین بار برداشت نفت ایران از ذخایر مشترک با همسایگان برابر و بیشتر می شود، به جز یک فاز از تمام فازهای میدان پارس جنوبی بهره برداری می شود و برای نخستین بار در سال 96  می توانیم به صادرات میعانات نفت و گاز و بنزین بپردازیم.

 هاشمی تاکید کرد: باید قدر موهبت الهی انقلاب اسلامی را بدانیم و کاری نکنیم که با گفتار و رفتار خود، به آن آسیبی برسد زیرا انقلاب اسلامی معجزه قرن و باعث افتخار مسلمانان است.

وزیر بهداشت اعضای هیات دولت را عصاره مدیریتی پس از انقلاب عنوان کرد و افزود: با توجه به کاهش قیمت و تولید نفت و حتی استقراض برخی از کشورهای ثروتمند همسایه از خارج از کشور، اگر در سه سال گذشته تجربه همکاران ما در دولت نبود، وضعیت و شرایط بسیار سختی بر کشور حاکم بود.

 هاشمی وضعیت شاخص های سلامت استان خراسان رضوی را مطلوب ندانست و گفت: با توجه به جمعیت مجاور و زائران بارگاه امام هشتم امیدوارم که سازمان برنامه  بودجه و آستان قدس رضوی در جهت توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در مشهد و طول مسیر زائران به ما کمک کنند البته‌ مذاکرات بسیار خوبی را با آستان قدس داشته ایم و نباید انتظار داشت که همه اقدامات بهداشتی و درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان