اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950607101395699

وزیر آموزش و پرورش در سنندج :

تقویت سرمایه اجتماعی دستاورد دولت است

کد: 13950607101395699

http://goo.gl/WXKMJN

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای اداری استان کردستان ، تقویت سرمایه اجتماعی را بزرگترین دستاورد دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

تقویت سرمایه اجتماعی دستاورد دولت است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ،علی اصغر فانی که به نیابت از هیات وزیران به منظور شرکت در برنامه های هفته دولت و افتتاح پروژه های عمرانی به استان کردستان سفر کرده است در نشست شورای اداری استان به تشریح اقدامات و دستاوردهای دولت یازدهم پرداخت و تقویت سرمایه اجتماعی در جامعه را بزرگترین دستاورد دولت تدبیر و امید عنوان کرد .

فانی با ابراز خوشحالی در سفر به استان کردستان همزمان با هفته دولت و حضور در جلسه شورای اداری استان ، مراتب سلام و درود رییس جمهور محترم و اعضای هیات وزیران را به مردم و مسئولین استان ابلاغ کرد .

وی ایمان، ولایت مداری، با وفایی، میهمان نوازی و قدرشناسی را از ویژگی های مردم کردستان عنوان کرد و گفت : در طول دوره خدمت چهار ساله ام در کردستان به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان از سال 60 الی 64 این ویژگی ها را در مردم کردستان لمس کرده ام .

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه علی رغم مشکلات متعدد ، دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته دستاوردهای بسیار خوبی داشته است گفت : در سطح کلان و در بعد اقتصادی دولت در اول فعالیت خود با رکود تورمی مواجهه بود و امروز با تلاش های صورت گرفته تورم در سطح کشور تک رقمی شده است و رشد منفی 8/6 درصدی در بخش اقتصاد به رشد بیش از 4 درصد رسیده است که نشان دهنده رشد بیش از 10 درصد در سه سال اخیر است.

وی رسیدن به نقطه مطلوب را نیاز به کار و تلاش فراوان دانست و گفت : امسال این رشد به 5 درصد می رسد و تا آخر برنامه ششم رشد به 8 درصد خواهد رسید .

علی اصغر فانی حل مشکلات کشور را در گروه حل مشکلات اقتصادی دانست و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهور محترم در خصوص توجه به مسائل اقتصادی ، اجرای عملیاتی اقتصاد مقاومتی را نسخه شفا بخش دانست و تصریح کرد : اعتقاد دولت محترم اتکا به منابع داخلی و توانمندی های کشور در ابعاد مختلف است .

وی یکی از دستاوردهای دولت یازدهم را کاهش رشد تورم و خروج از رکود و آغاز برای رشد و توسعه اقتصادی عنوان کرد.

وزیر آموزش و پرورش دیپلماسی فعال در عرصه بین الملل را یکی دیگر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید بر شمرد و با اشاره به نقشه دشمنان برای ایجاد اسلام هراسی و ایران هراسی ، گفت : امروز با دیپلماسی فعال ایران این حرکت با شکست مواجهه شده است و بدون حضور ایران در معادلات منطقه و عرصه بین الملل و جهانی هیچ توافقی دست یافتنی نیست .

وی اجرای طرح تحول سلامت را دستاورد دیگر دولت یازدهم دانست و با بیان اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی در پیش داریم ، کاهش هزینه درمان مردم ، رشد صنعت دارویی و تولیدات داخلی در این زمینه را از آثار و برکات این طرح ذکر کرد .

علی اصغر فانی در ادامه امنیت پایدار داخلی و ایجاد آرامش در جامعه و تقویت امید در مردم را دیگر دستاورد دولت یازدهم عنوان کرد و سپس به رشد صنعت و بخش کشاورزی پرداخت و گفت : امروز بعد از 12 سال کشور در تولید گندم خودکفا شده است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود اشتغال جوانان به خصوص افراد تحصیل کرده را یکی از مشکلات پیش روی کشور عنوان کرد و گفت : باید در دولت و به ویژه در برنامه ششم و هفتم برای حل این مشکل چاره اندیشی شود .

فانی اقدامات انجام شده در سطح استان به منظور جذب سرمایه را خوب دانست و ابراز امیدواری کرد نتیجه این اقدامات حل مشکلات و رونق اقتصادی ، تولید و اشتغال افراد جویای کار باشد .

وزیر آموزش و پرورش تقویت سرمایه اجتماعی را بزرگترین دستاورد دولت یازدهم بر شمرد و با تاکید بر ضرورت حضور مردم ، امید مردم و در صحنه بودن مردم ، گفت : دولت با تقویت سرمایه اجتماعی در جامعه موفق عمل کرده است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی