اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950607103435948

شرکت عصر الماس آرام تشریح می کند

دوره طلایی هنر در لرستان

کد: 13950607103435948

http://goo.gl/76V7UW

، تهران , (اخبار رسمی): ازقرن 19 و با حفاری های غیر مجاز در غرب ایران،به دست روستاییان محلی در گورستان های قدیمی که اغلب در جوار نواحی آباد و معابد انجام می شد؛ مقدار زیادی ازمصنوعات فلزی از جنس مس و مفرغ پیدا شده است.

مفرغ لرستان

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از شرکت عصر الماس آرام از زمان حفاری های غیر مجاز در غرب ایران تا کنونبه اکنون، تعداد بیشماری از آثار هنری خرید و فروش شده  که خاستگاه آن ها ناحیه لرستان و کرمانشاهان است پیدا شده که "مفرغ های لرستان " نامیده می شوند.

بر اساس این گزارش و به دلیل ارزش تجاری که این آثار و کشفیات کسب کرده اند انواع مفرغ های سایر نقاط ایران را هم سوداگران اشیا باستانی خرید و فروش می کنند، با این که هیچ گونه ارتباطی از لحاظ اهمیت باستان شناختی و تاریخی با مفرغ های لرستان ندارند.

بنابر این باید تاکید کرد که دوره مفرغ، دوره طلایی هنر در لرستان است، زیرا صنعتکاران مفرغ، هنرمندان زمان خود  تنها در این خطه زنگی کرده اند و با اینکه تمدن های رقیب هم مرز و هم زمان آن ظاهرا ریشه دار تر و با فرهنگ قدیم تر آمیخته بودند، هیچ گاه نتوانستند رقیب این هنرمندان کوه نشین تازه به دشت آمده شوند.

چیزی که بیشتر از همه در مفرغ های لرستان جلب توجه می کند موضوعات جانوری (واقعی و تخیلی) است. شاید وضعیت جغرافیایی منطقه لرستان (کوهستانی بودن) باعث تنوع جانوران در منطقه زاگرس مرکزی و لرستان بوده و همین بر نقوش مفرغ ها اثر گذاشته است.

بررسی نشان می دهد که مجموعه ای که اکنون هنر لرستان نامیده می شود، هنری یکدست مبتنی بر فرهنگ بومی بوده که بر آن تاکید می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت عصر الماس آرام

شرکت عصر الماس آرام با هدف توسعه بازار زیور آلات در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است. در این راستا علاوه بر تلاش برای کشف استعدادهای موجود در کشور اقدام به واردات برخی از برندهای معتبر این صنعت در سطح جهانی کرده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی