اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950608103445699

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی:

بیش از 11 درصد مدارس کشور غیردولتی هستند

کد: 13950608103445699

http://goo.gl/juyezw

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس غیر دولتی را از طریق نظارت همه جانبه دنبال می کنیم.

بیش از 11 درصد مدارس کشور غیردولتی هستند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛  مرضیه گُرد ،رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورشدر جلسه هم اندیشی روسای ادارات مشارکت ها و کارشناس مسئولان توسعه مدارس غیر دولتی قطب 5 و 6 که در ساری برگزار شد، با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید یکی از شاخص های ما ارتقای کیفیت شاخص های آموزشی و پرورشی در مدارس غیر دولتی است، اظهار کرد: در بحث کیفیت که به عنوان یک استراتژی از طرف وزیر  مطرح شد تلاش کردیم ارتقای کیفیت را از طریق توانمندسازی معلمان، برگزاری دوره های آموزشی، نظارت ها و استانداردسازی دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت در زمینه مدارس غیر دولتی مشارکت مردم است، گفت: با شاخص هایی که از طرف وزارت اعلام شد توانسته ایم در کل کشور از رشد کیفی و کمی آموزشی در حوزه مدارس غیر دولتی برخودار باشیم.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق آخرین آمار بیش از 11 درصد مدارس کشور غیر دولتی هستند، تصریح کرد: طبق قانون مدارس غیر دولتی شهریه های این مدارس مشخص شده و در هر استان متناسب با هزینه تمام شده، کیفیت آموزشی، سطح سواد معلمان و دیگر موارد باید مورد تأیید شورای نظارت قرار گیرد. شهریه ها پس از اعلام از طریق شورای نظارت هر استان به مدارس اعلام و سپس توسط بنرها و پوسترهای کاملاً مشخص باید در دید عموم نصب شده و تمام اطلاعات به اولیا دانش آموزان اطلاع رسانی شود. مدرسه ای که به این موارد توجه نکند متخلف شناخته خواهد شد.

وی با اشاره به بحث نظارت بر مدارس غیر دولتی، خاطرنشان کرد: قبلاً نظارت بر مدارس غیر دولتی تنها در مسائل مالی بود، اما اکنون با رویکرد "نظارت همه جانبه"، نظارت بر مباحث تربیتی، بهداشتی، فرایند های آموزشی، فضای آموزشی، تربیت بدنی، مسائل انضباطی و همه موارد صورت می گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش