اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950608103455730

در پایگاه تحقیقاتی شمال انستیتو پاستور ایران انجام شد

سرمایه گذاری برای اولین رایانش زیستی کشور

کد: 13950608103455730

http://goo.gl/KY2Sxi

، تهران , (اخبار رسمی): سرمایه گذاری برای ایجاد اولین زیر ساخت ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات رایانش زیستی کشور در پایگاه تحقیقاتی شمال انستیتو پاستور ایران آغاز شد.

سرمایه گذاری برای اولین رایانش زیستی کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ، همزمان با زاد روز حکیم نامدار ایرانی، زیست فناور بزرگ دنیا محمد بن زکریای رازی و همزمان با گرامیداشت هفته دولت با حضور  دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه گذاری برای ایجاد اولین زیرساخت ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات رایانش زیستی کشور (Biocompoting) در پایگاه تحقیقاتی شمال انستیتو پاستور ایران با اعتبار یکصد میلیارد ریالی آغاز شد .

پردازش و تجزیه و تحلیل داده های ژنتیکی جهت تشخیص زودرس، پیشگیری و درمان بیماریهای واگیر وغیرواگیر (عفونی ، سرطان و قلبی عروقی) از جمله وظایف این مرکز می باشد.

بر اساس این گزارش با توجه به پیشرفت علم و اثبات نقش شگرف ژن ها در ایجاد بیماری و پاسخ به درمان بیماریها امروزه "پزشکی شخصی سازی شده" در اولویت کار پژوهشگران و سیاست گذاران حوزه سلامت دنیا قرار گرفته است.

بنابر اعلام انستیتو پاستور ایران،  در "پزشکی شخصی سازی شده" درمان بیمار مدنظر است نه درمان بیماری، مثلا به جای درمان سرطان بصورت مشابه درهمه بیماران، بیمار مبتلا به سرطان بر اساس نوع ژن و حساسیت به دارو و یا نوع پاسخ به درمان تحت شیمی درمانی با داروی خاص و دوز خاص قرار می گیرد و در آینده نزدیک بیماری سل مقاوم به درمان، مقاومتهای آنتی بیوتیکی، بیماریهای عفونی و غیرعفونی مقاوم به درمان در "پزشکی شخصی سازی شده " تسلیم دانش بشری می شوند .

رایانش زیستی شاخه ای مهم و بین رشته ای از علم است که علوم مختلفی چون رایانه، ریاضی کاربردی ، آمار، پزشکی، بیولوژی مولکولی، علوم داروئی، ژنتیک، بیوشیمی، بیوفیزیک را شامل می شود و علاوه برحوزه انسانی در حوزه های دامپزشکی و کشاورزی نیز کاربرد فراوان دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان