اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950608103465730

دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در هفته دولت اعلام شد

توسعه شمس و اتصال 1300 مرکز بهداشتی به آن

کد: 13950608103465730

http://goo.gl/eddRHa

، تهران , (اخبار رسمی): اهم اقدامات و دستاورد های حوزه فناوری اطلاعات در دولت یازدهم به مناسبت هفته دولت اعلام شد.

توسعه شمس و اتصال 1300 مرکز بهداشتی به آن

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان ،حوزه فناوری اطلاعات می توان به راه اندازی مرکز ملی داده های سلامت، تجمیع بانکهای اطلاعاتی و سامانه های وزارت بهداشت در مرکز ملی داده های سلامت برخی از دستاوردهای حوزه فن آوری اطلاعات وزارت بهداشت است.

توسعه شبکه ملی سلامت (شمس) و اتصال حدود 1300 مرکز بهداشتی درمانی جدید با شبکه و پوشش 9500 مرکز بهداشتی درمانی، توسعه اتوماسیون اداری و پوشش واحدهای تابعه وزارت بهداشت و تجهیز بیمارستانهای دانشگاهی (سخت افزار، نرم افزار و شبکه) برخی دیگر از اقدامات بخش فن آوری اطلاعات وزارت بهداشت می باشد.

بر اساس این گزارش، راه اندازی HIS برای بیش از 150 بیمارستان دانشگاهی کشور، پوشش بیش از 73 هزار تخت بیمارستانی دانشگاهی در پرونده الکترونیکی سلامت و ایجاد قابلیت دسترسی به سوابق مراجعان بیمارستانی افراد در کل کشور و طراحی و راه اندازی داشبورد پایش و نظارت بر هزینه های سلامت در بخش بستری در طرح تحول سلامت با امکان پایش آنلاین سهم پرداخت از جیب مردم، بیمه ها و یارانه دولت نیز از دیگر دستاوردهای این حوزه است.

از اقدامات و دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات در دولت یازدهم می توان به آماده سازی خدمات الکترونیکی صدور کارت بهداشت جهت واگذاری به دفاتر پیشخوان و انعقاد تفاهمنامه همکاری با معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری، راه اندازی سامانه ارتباط با ذینفعان 1590، برای پاسخگویی مشکلات طرح تحول نظام سلامت و راه اندازی سامانه ارتباط با ذینفعان 1690 (کد خدمات عمومی ملی)، برای پاسخگویی رسیدگی به شکایات تعرفه های پزشکی و سامانه 190 برای پاسخگویی به مشکلات بهداشتی و راه اندازی رصدخانه سلامت اشاره کرد.

به روز رسانی سرویس های الکترونیکی تبادل اطلاعات سیستم های اطلاعاتی با سپاس و توسعه مراکز صدور گواهی الکترونیکی و امضاء الکترونیکی را نیز از دیگر این اقدامات در این حوزه است.

بر اساس این گزارش، اعطای گواهینامه «مطابقت با استانداردهای سپاس (تبادل اطلاعات با سپاس)» برای سیستم های اطلاعات سلامت، راه اندازی سرویس استعلام هویتی افراد دارای پرونده الکترونیکی سلامت پایه برای بهره برداری در بیمارستان ها و مراکز ارائه دهنده خدمت و راه اندازی کدینگ یکپارچه سلامت را نیز از سایر دستاوردهای این حوزه می توان برشمرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان