کد: 13950608104965611

مهر ماه، آغاز پایش دلفین های اطراف جزیره کیش

کد: 13950608104965611

http://goo.gl/gQKh6R

، تهران , (اخبار رسمی): با همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد کیش و انجمن طرح سرزمین من، پروژه پایش دلفین های اطراف جزیره کیش مهر ماه امسال آغاز خواهد شد.

مهر ماه، آغاز پایش دلفین های اطراف جزیره کیش

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش  مدیر عامل انجمن طرح سرزمین اظهار داشت: پروژه پایش دلفین های اطراف جزیره کیش حداقل بین سه تا پنج سال به طول خواهد انجامید.

حامد مشیری افزود: این پروژه طی چندین فاز و با اهداف مختلف انجام خواهد شد تا در نهایت بتوانیم اطلاعات جامعی در خصوص پراکنش و وضعیت جمعیت دلفین های اطراف جزیره کیش به دست آوریم.

وی از حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از انجام این پروژه محیط زیستی خبر داد و گفت: تا کنون چندین جلسه به منظور انجام مذاکرات لازم با این سازمان برگزار کرده ایم.

این فعال محیط زیستی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته از اوایل مهرماه امسال پروژه پایش دلفین های اطراف جزیره کیش آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: در نخستین فاز این پروژه، پراکنش جمعیت دلفین های اطراف جزیره کیش به طور کامل بررسی خواهد شد و سپس تک تک آنها تگ گذاری می شوند.

مشیری خاطرنشان کرد: پایش دلفین های جزیره کیش نیز همچون پروژه پایش دلفین های پارک ملی دیر- نخیلو از طریق عکاسی از باله دلفین ها انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دلفین های اطراف جزیره کیش از گونه گوژپشت به شمار می روند بیان کرد: دلفین های گوژپشت در آبهای ایران، امارات، عمان، هند، پاکستان، سریلانکا و تانزانیا زندگی می کنند و به طور کلی می توان گفت که جمعیت دلفین های گوژپشت در دریای عرب در حدفاصل دریای عمان تا اقیانوس هند بیشترین تمرکز را دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد کیش

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است ، که می تواند بآن را به عنوان برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی-آموزشی- تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوریهای نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس ایران دانست.

منتشر شده در سرویس های:

گردشگری و میراث فرهنگی | محیط زیست