اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950608105275793

دومین کارگاه "تجربه یک نگارگری"در سعدآباد

کد: 13950608105275793

http://goo.gl/y9Olk0

، تهران , (اخبار رسمی): جمعه 10 شهریور ماه از ساعت 10:30 تا 13 ، دومین کارگاه "تجربه یک نگارگری" ویژه کودکان و نوجوانان در مرکز برنامه ریزی بازدید هدفمند کودکان و نوجوانان در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می شود.

دومین کارگاه "تجربه یک نگارگری"در سعدآباد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی؛ مرکز برنامه ریزی بازدید هدفمند کودکان و نوجوانان سعدآباد با مشارکت انجمن هواداران میراث ایران، پیش از این در سه شنبه هر هفته اقدام به برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی هنر و صنایع ایرانی می کرد که دوره های مذکور به روزهای جمعه هر هفته منتقل گردید و در روز جمعه هفته جاری به هنر نگارگری (مینیاتور ایرانی) پرداخته خواهد شد.

بنا بر این گزارش این کارگاه ویژه گروه سنی 7 تا 13 سال بوده و در دو حوزه دانش شامل مفاهیمی از قبیل: نگارگری چیست؟ بررسی سبک های مینیاتور، بررسی آثار مینیاتور فاخر ایران، پیشینه شکل گیری نگارگری ؛ و در حوزه مهارت شامل: آشنایی با تکنیک های نگارگری، آشنایی با ابزار و لوازم لازم برای این هنر، تولید و ترکیب رنگ توسط کودکان، اصول قلمگیری و در نهایت یک کار تجربی با الگوبرداری از یک تصویر نگارگری و تکمیل آن میباشد و تدریس این کارگاه توسط خانم فاطمه دشتی یکی از مینیاتوریست های بنام کشور صورت میگیرد.
بازدید محیطی و هدفمند از موزه های مینیاتور در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد نیز در تکمیل این دوره یک روزه لحاظ شده است.

 گروه هواداران میراث ایران زیر نظر گروه کودکان و نوجوانان مرکز توسعه راهبردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملل با همکاری مرکز برنامه ریزی بازدید هدفمند کودکان و نوجوانان در مجموعه سعدآباد، با شعار " همه با هم هوای میراثمان را داشته باشیم"، با هدف قرار دادن آثار هنری شاخص کشور به ایجاد فرآیند تجربی برای کودکان و نوجوانان در حوزه هایی از قبیل نگارگری، نقاشی روی شیشه، سفال و ... جهت آشنا کردن آنها با هنر و صنایع ایرانی میپردازد.

علاقمندان میتوانند جهت ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 09123836037 و 09392183248 تماس حاصل کنند.*این کارگاه برای فرزندان همکاران شاغل در مجموعه سعدآباد رایگان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی