اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950609105405730

وزیر بهداشت:

رابطه ایران و لبنان اعتقادی است

کد: 13950609105405730

http://goo.gl/zaHlwF

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر بهداشت گفت:در خصوص ثبت داروهای ایران در لبنان و همچنین ثبت داروهای لبنانی در ایران توافق کردیم اما آنگونه که انتظار داشتیم این کار پیش نرفته است.

رابطه ایران و لبنان اعتقادی است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ، حسن هاشمی در حاشیه دیدار وزیر صنایع لبنان در ستاد وزارت بهداشت بااعلام این خبر، گفت: به حضور سرمایه گذاران و تجار مشترک در صنایع دارویی و تجهیزات در دو کشور علاقه مند بودیم که در این زمینه نیز موفقیت چشمگیری نداشتیم.

وزیر بهداشت گفت: در زمینه های دارو، سرمایه گذاری مشترک و اقداماتی که باعث حمایت مالی از دریافت کنندگان خدمات شود، بنا شد کارگروهی را تشکیل دهیم و امیدواریم که در آینده شاهد ارتقای روابط تجاری دو کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی باشیم.

هاشمی با اشاره به تبادل دانشجویان بین دو کشور از سالهای گذشته، تصریح کرد: فارغ التحصیلانی هستند که در ایران یا لبنان تحصیل کرده و باعث افتخار هستند و حتما همکاری های آموزشی و علمی ادامه پیدا خواهد کرد و دو کشور از تجربیات همدیگر نهایت استفاده را خواهند کرد.

 وزیر بهداشت با بیان اینکه 50 درصد از 36 دانشمند ایرانی که جزء یک درصد دانشمندان برتر جهان هستند، در حوزه داروسازی تحصیل کرده و تحقیق می کنند، به بیان موفقیت های ایران در این زمینه پرداخت و گفت: 97 درصد از داروی مورد نیاز کشور، در داخل تولید می شود که توفیق بزرگی است و همکاری های مشترک می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی و برطرف کردن نیازهای طرفین کمک کند.

هاشمی با اشاره به تاریخچه روابط مشترک ایران و لبنان، اظهار کرد: رابطه ایران و لبنان راهبردی نیست بلکه اعتقادی است و ما هیچ گاه دو ملت از همدیگر جدا نمی دانیم و علاقه مندیم که در تمام زمینه ها به ویژه سلامت همکاری ها گسترش یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان