اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950609105425730

ضرورت عدالت در تخصیص منابع بیمه ای

کد: 13950609105425730

http://goo.gl/ElSprf

، تهران , (اخبار رسمی): قائم مقام وزیربهداشت،برضرورت عدالت در تخصیص منابع بیمه ای تاکید کرد.

ضرورت عدالت در تخصیص منابع بیمه ای

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ، سید حسن امامی رضوی قائم مقام وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشگاه ها  با تاکید بر ضرورت عدالت در تخصیص منابع بیمه ای و نقش اصلی دولت در این خصوص گفت: اگر شرکت های دولتی و وزارتخانه ها به اینکه خدمات باید با عدالت به مردم ارائه شود ، معتقد باشند پس منابعی لازم باید به سازمان بیمه سلامت بیاید در حالی که این کار انجام نمی شود.
دکتر امامی رضوی گفت: سازمان بیمه سلامت معتقد است دانشگاه های علوم پزشکی باید تمرکز بیشتری بر مدیریت منابع داشته باشند و از هزینه های القایی جلوگیری کنند.
وی افزود: همچنین سازمان بیمه سلامت درخواست دارد دانشگاه های علوم پزشکی راهنمای بالینی را اجرا کنند و آن را برای اجرا به سازمان های بیمه ابلاغ کند.
قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها در ادامه گفت: روسای دانشگاه های علوم پزشکی نیز انتظار دارند برای اجرای راهنمای بالینی و مدیریت منابع نیاز به یک فضای پایدار است و با اینکه دانشگاه های علوم پزشکی یکسالی است که از هزینه دریافت خدماتی که ارائه داده اند، عقب هستند بنابراین عملا در این فضا مدیریت منابع صورت نمی گیرد.
 امامی رضوی تصریح کرد: البته باید مدیریت منابع هم توسط بیمه ها و هم سازمان های دانشگاهی درست صورت بگیرد.
قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها درخصوص تجمیع بیمه ها با اشاره به این که قانون برنامه پنجم توسعه، تکلیف بیمه ها را معلوم و مشخص کرده بود در حالی که تجمیع بیمه ها صورت نگرفت، افزود: به شخصه امیدوار نیستم که این امر صورت گیرد زیرا هم دو سازمان بزرگ بیمه گر در ادغام مشکل دارند و هم سایر سازمان های بیمه گر که نهاد دولتی و عمومی غیر دولتی هستند عزمی برای این کار ندارند که امیدوارم در برنامه ششم توسعه با ضمانت اجرایی قوی تری موضوع تجمیع بیمه ها پیگیری شود.
 رضوی با تاکید بر ضرورت عدالت در تخصیص منابع بیمه ای و نقش اصلی دولت در این خصوص گفت: اگر شرکت های دولتی و وزارتخانه ها به اینکه خدمات باید با عدالت به مردم ارائه شود ، معتقد باشند پس منابعی که از طریق سازمان های مختلف برای بیمه های تکمیلی در اختیار این سازمان ها قرار می گیرد، باید به سازمان بیمه سلامت بیاید در حالی که این کار انجام نمی شود.
وی با تاکید بر این که صندوق ها در ارائه خدمات باید در یک جا و به صورت واحد سیاستگذاری کنند، افزود: این در حالی است که مراکز ارائه دهنده خدمت را با ده ها سازمان بیمه ای مواجهه می کنیم که خود ارائه دهندگان خدمت دچار مشکلات می شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان