اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950609106155107

مدیر برند «میکرو زِد» هشدار داد:

کنترل عفونت های بیمارستانی، جدی گرفته شود

کد: 13950609106155107

http://goo.gl/zyLKMY

، تهران , (اخبار رسمی): کنگره تخصصی استانداردهای مواد حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون 7 و 8 شهریور ماه درسالن همایش‌های رازی تهران برگزار شد.

کنترل عفونت های بیمارستانی، جدی گرفته شود
نمایشگاه
کنترل عفونت های بیمارستانی، جدی گرفته شود
نمایشگاه
کنترل عفونت های بیمارستانی، جدی گرفته شود
نمایشگاه
کنترل عفونت های بیمارستانی، جدی گرفته شود
نمایشگاه

به گزارش اخبار رسمی  از روابط عمومی عطرینه سازیبا، محمد ایجادی مدیر برند «میکرو زِد» شرکت سازیبا، با اشاره به  اهمیت کنترل عفونت و استفاده از محصولات با کیفیت در بیمارستان های کشور، گفت: عفونت های بیمارستانی امروز تبدیل به یکی از مهمترین عوامل تنش زا، پس از عملهای بیمارستانی شده است.

وی در حاشیه این رویداد، ادامه داد: کنترل و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در حوزه کنترل عفونت و استریلیزاسیون، نقش مهمی را در ارتقای سلامت بیماران و کاهش مرگ و میرناشی از عفونت های بیمارستانی دارد و از این رو  می توان با یک نگاه فنی، این مهم را  پیاده سازی کرد.

او با انتقاد از اینکه تاکنون بحث کنترل عفونت در بیمارستان ها جایگاه خود را پیدا نکرده، تاکید کرد: استفاده از ضدعفونی کننده های بیمارستانی هنوز جایگاه خود را در نظام سیاست گذاری‌های بهداشتی کشور به دست نیاورده و حتی بودجه بیمارستان و مراکز درمانی در این زمینه بسیار محدود است.

مدیر برند میکرو زِد در شرکت سازیباهمچنین با اعلام یک آمار اعلام کرد: مراکز درمانی ایران، از استانداردهای روز دنیا یک گام عقب تر هستند و در بسیاری از مراکز درمانی، استاندارهای روز دنیا در حوزه  کنترل عفونت در دستور کار  مراکز قرار ندارد.

وی افزود: به نظر می رسد  وزارت بهداشت به عنوان متولی و مرجع قانونی بهداشت کشور، باید دستورالعمل و چارچوب‌های خاص خود را  طبق استانداردهای روز جهانی به مراکز درمانی ابلاغ کند 

او درباره جایگاه صنعت محصولات ضد عفونی کننده بیمارستانی در کشور و نیاز به حمایت از تولید داخل، افزود: بر طبق برآورده های غیررسمی ظرفیت تولید این محصولات در کشور به بیش از 15هزارتن رسیده است ولی ورود شرکت های خارجی بدون محصولات استاندارد باعث افزایش سردرگمی مسئولان در این صنعت شده است ؛ متاسفانه کنترل دقیقی بر مجوزهای صادره برای واردات این کالا به کشور وجود ندارد و این اقدام  درعمل باعث شده است که محصولات استاندارد تولید داخل، جایگاهی در بازار داخلی  بدست نیاورند .

ایجادی ادامه داد: صنعت محصولات ضدعفونی کننده باید به  سمت مبارزه با ورود محصولات بی کیفیت خارجی برود و در این حوزه  برای فرهنگ سازی و استاندارد سازی اقدامات جدی را مد نظر قرار دهد  تا تمایز ویره خود را با سایر محصولات استاندارد که عموما خارجی هستند نشان دهد.

او با ذکر یک  مثال گفت:  ما در شرکت عطرینه سازیبا سرمایه گذاری وسیعی را برای تولید محصولات ضدعفونی کننده با برند میکرو زد داشته ایم که تمامی استانداردهای روز دنیا را تحت پوشش قرار داده است و قادر است که بخش عظیمی از نیاز مراکز درمانی کشور را تامین کند.

سینا مبرهن، قائم مقام شرکت عطرینه سازیبا هم در حاشیه این رویداد ،درباره تجربه این شرکت برای تولید محصول با استاندارد جهانی، گفت: از سال 84، با درک نیاز بازار داخل به محصولات ضدعفونی کننده محیط های درمانی و بیمارستانی، این شرکت اقدام به سرمایه گذاری عظیمی در تولید محصولات «میکروزد»  کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین دلایل گام برداشتن این شرکت در مسیر تولید ضدعفونی های بیمارستانی، وفور بیماری های بیمارستانی است و البته اهمیت نقش محصولات تولیدی ضدعفونی در کاهش هزینه های سلامت نیز چندان بی تاثیر نیست.

قائم مقام شرکت عطرینه سازیبا با اشاره به تولید این محصول و ارتقای سلامت در مراکز درمانی، تصریح کرد: محصولات ضدعفونی کننده توانسته اند استانداردهای لازم را کسب کرده و در بسیاری از مراکز درمانی کشور نقش بی بدیل و مهمی را در ارتقای سلامت ایفا کنند؛چرا که به گفته کارشناسان صنعت بهداشت، استفاده از محصولات استاندارد (که به صورت صحیح در بیمارستان و مراکز درمانی به کار گرفته شوند) نه تنها هزینه های درمانی کشور را کاهش می دهند بلکه به ارتقا سطح سلامت کشور نیز کمک می کنند.

وی با تاکید به اهمیت این کنگره و نمایشگاه ، خاطرنشان کرد: این همایش و نمایشگاه محل گردهمایی سالیانه تمامی دست اندرکاران صنعت ضدعفونی کشور از تولیدکننده، وارده کننده، مدیران بیمارستان ها، پزشکان و دانشجویان حوزه درمان است تا این افراد با استانداردهای روز دنیا در زمینه صنعت ضدعفونی آشنا شوند.

مبرهن افزود: امیدواریم این نمایشگاه نقش مهمی را در آشنایی دست اندرکاران این صنعت با محصولات استاندارد این حوزه را ایفا کرده تا سریعا شاهد سیاست گذاری های ابلاغی وزارت بهداشت در زمینه محصولات مورد مصرف در مراکز درمانی باشیم.

گفتنی است که در نمایشگاه کنترل عفونت های بیمارستانی کشور ،امسال بیش از 50 شرکت تولیدکننده و  واردکننده محصولات ضدعفونی در کنار حضورصدها متخصص و پزشک و مسئولین سیاست گذاری کشور حاضر بودند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

میکروزد (عطرینه سازیبا)

شرکت سازیبا در سال 1384 بر آن شد تا واحد تولید انواع مواد ضدعفونی کننده تخصصی با نام تجاری میکروزد را در زمینه های مختلف راه اندازی کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان